Bannerele şi reclamele – subiect de controversă între consumatorii de online și marketeri
În contextul unei pieţe de online advertising estimată anual la 23 de milioane de euro, Krystyna Bebenek (Expert în Online Audience Measurement, Gemius) a prezentat rezultatele studiului „The Romanian Internet Users under the glass”, ce analizează comportamentul utilizatorului român de Internet. România ocupă locul cinci într-un clasament al ţărilor cu cei mai mulţi utilizatori de Internet din Europa Centrală şi de Est, cu 8,9 milioane de persoane. Dintre aceştia, 2,4 milioane (reprezentând 27% din total) au vârste cuprinse între 25 şi 34 de ani.
Caroline Henne (Regional Business Development Director, GfK) a subliniat că televiziunea nu mai este un canal suficient pentru a garanta eficienţa unei campanii de comunicare şi trebuie folosit împreună cu alte medii, precum online şi social media. Despre Facebook, ca loc de întalnire central între consumator şi brand, au prezentat studii de caz Alexandra Olaru (Communications Manager, McDonald’s România) şi Raluca Barbu (Social Media Coordinator, Piraeus Bank). Gabriel Pătru şi Ştefan Andrei (Integrated Communication Director, Media Direction/ Exact CC) au vorbit despre paid, earned & owned media şi au prezentat rezultatele unui studiu realizat în rândul consumatorilor şi marketerilor. Potrivit acetuia, 28% dintre consumatori spun că bannerele şi reclamele nu sunt intruzive, în timp ce majoritatea marketerilor susţin contrariul. În legătură cu ataşamentul consumatorilor faţă de un brand anume, 63% dintre cei intervievaţi nu au făcut o pasiune pentru un brand în ultimii trei ani.
În a treia ediţie a IAB Forum, speakerii au adus în discuţie şi personalizarea ca element cheie în interacţiunea cu utilizatorii şi au identificat ca trenduri importante ecosistemul de computere, social computing şi contentul de pe aplicaţii. Au prezentat Ionuţ Gaota (Windows Business Group Manager, Microsoft), Mihai Pocorschi (CEO& Co-Founder, mobuy), Ştefan Chiriţescu (Director of Innovation, BBDO) şi Patrizio Zanatta (Sales Director EMEA, Rubicon).
Importanţa conţinutului şi creativitatea ca driver pentru rezultate au reprezentat nucleul studiilor de caz prezentate de Marius Ursache (Chief Creative Officer, Grapefruit), Dimitris Karpouzas (Head of Digital, MSPS Greece), Cristina Bazavan (Blogger, bazavan.ro) şi Vasile Alboiu (Creative Director, SeniorHyper). Dimitris Karpouzas a arătat cum conţinutul generat de utilizatori poate fi integrat în campaniile de comunicare ale brandurilor, punând accentul pe importanţa capitalizării în mod creativ a contentului valoros în vederea diseminării mesajului brandului.