Bărbatul este noua femeie. Folosește shoppingul ca terapie antistres
În orice caz, chiar dacă pentru cei mai mulți dintre noi, prețul micilor cadouri spontane este lipsit de importanță, atunci când vine vorba de cheltuieli serioase, bărbații sunt pe primul loc.
În timp ce ambele sexe prețuiesc tot mai mult puterea micilor cadouri spontane, bărbații sunt predispuși să cheltuiască mai mult pe acestea decât femeile, contrar credinței populare.
De fapt, unul din cinci bărbați (18%) cheltuieşte peste 100 euro pentru a-și oferi un mic cadou, în timp ce doar 8% dintre femei cheltuiesc la fel de mult. Astfel, studiul demonstrează că bărbații sunt de peste două ori mai dornici să investească în mici cadouri pentru ei înșiși.
Citeşte şi: Cele mai puternice cuvinte ale unui CEO
Chiar dacă bărbații cheltuiesc mult, femeile sunt cele care par a înțelege cu adevărat cât de importante sunt cadourile spontane pentru moral. Unul din trei bărbați a spus că își cumpără astfel de cadouri pentru a-și schimba starea de spirit, în timp ce peste jumătate dintre femei au afirmat același lucru (51%).
Asta arată că, în ciuda faptului că femeile nu cheltuiesc la fel de mult ca bărbații, se bucură mai mult de micile cadouri decât aceștia. Cele mai încântate femei provin din Turcia, unde un procent ridicat, de 67%, declară că micile cadouri spontane le fac fericite; totuși, Turcia este și țara cu cei mai mulți bărbați care se bucură de aceste mici recompense – peste jumătate dintre turci declarând, la rândul lor, că acestea îi înveselesc (51%), un procentaj situat peste media europeană.
Reversul medaliei
Cu toate acestea, majoritatea oamenilor (58%) nu se simt vinovați pentru banii cheltuiți ocazional pe lucruri mărunte ce îi fac fericiți. Acest rezultat confirmă concluziile studiului de anul trecut, conform cărora micile cadouri spontane sunt considerate, de către cei mai mulți, un drept fundamental. Totuși, nu numai că femeile cheltuiesc mai puțin, dar rezultatele arată că se simt și mai vinovate. Suedezele se simt cel mai vinovate din Europa, cu 26% declarând că sunt încercate de un sentiment de vinovăție (față de 16% în cazul bărbaților) – asta în ciuda faptului că suedezii sunt de aproape patru ori mai predispuși decât suedezele să cheltuiască mai mult pe mici cadouri spontane. 19% dintre aceștia cheltuiesc peste 100 euro pe un astfel de cadou, în timp ce doar una din 20 de femei ar investi la fel de mult în Suedia.
Rezultatele la nivel European pot da de gândit, dat fiind faptul că bărbații își cumpără mici cadouri spontane la fel de frecvent ca femeile și că cei mai mulți dintre aceștia fac acest lucru mai frecvent de o dată pe lună (18% bărbații, 17% femeile).
Se pare că bărbații tind să se răsfețe la fel de des ca femeile, însă se bucură mai mult de cadouri cu prețuri mari: 24% dintre bărbați, față de 13% dintre femei, cheltuiesc pe recompense mai costisitoare, precum vacanțe, divertisment și tehnologie.
Citeşte şi: Random Goodies înţelege că eşti… altfel
Se pare că micile cadouri pe care le preferă bărbații au costuri mai mari decât cele ale femeilor, care înclină spre articole cosmetice, reviste, ciocolată și prăjituri. Grecii confirmă aceste concluzii, 45% dintre aceștia – cel mai ridicat procent din Europa – recunoscând că vacanțele sunt principalul lor răsfăț; în același timp, 57% dintre românce și-ar cumpăra un ruj sau un alt produs cosmetic, mai mult decât în oricare altă țară din Europa.
34% dintre români își fac un astfel de cadou în fiecare lună, în timp ce 18% se răsfață o dată la șase luni, cheltuind, în medie, între 81 și 200 de lei (36%).
Micile cadouri spontane pe care românii și le oferă constau în articole vestimentare, pantofi sau genți (53%), dar în top se află și ciocolata, dulciurile sau prăjturile (46%). Bărbații români preferă să ia masa în oraș (38% dintre bărbați comparativ cu 23% dintre femei), în timp ce româncele aleg hainele, pantofii sau gențile (66% dintre femei, comparativ cu 40% dintre bărbați).
Cercetarea a fost realizată de către Toluna în 17 țări pe 15.000 de intervievaţi: Austria, Belgia, Franța, Germania, Italia, Olanda, Polonia, Rusia, Spania, Suedia, Elveția, Turcia, Marea Britanie, Cehia, Grecia, Ungaria și România. 15.129 de consumatori au fost intervievați în perioada 1-15 octombrie 2014.