Brandul Lady Gaga, dincolo de muzică
Diverse persoane au venit la spectacol, deghizate în personaje pe care ea le-a întruchipat în videoclipurile sale. Personajele erau diferite între ele, și susținătorii acestora erau atât mame, cât și bunici. Încă din primele minute în Piața Constituției, am văzut pusă în practică o primă lecție de branding: fă în așa fel încât oamenii să se regăsească în produsule/serviciile pe care le oferi. Și da, nu este exagerat, să-ți dorești ca produsele tale să ajungă la cât mai multe generații, de la copii până la bunici. Pentru a materializa dorința, nu ai nevoie decât de o viziune amplă, o viziune care să construiască legături între oameni de toate vârstele. Se spune că un brand sau o firmă este definită de clienții/fanii săi. Ieri am remarcat adevărul din spatele acestor cuvinte.
Lady Gaga este cunoscută pentru excentricitate și la fel au fost fanii ei aseară: și-au pregătit ținutele până la ultimul detaliu, iar cireașa de pe tort a fost reprezentată de bunici care se simțeau bine în rând cu tinerii. A doua lecție de branding: oferă-le clienților inspirație și ei vor avea grijă de brandul tău.
Am fost acolo, în mulțimea de 35.000 de oameni, și am descoperit mai multe tipuri de fani: fani înfocați, care veniseră pentru că știau melodiile vedetei, îi cunoșteau mișcările de dans și aveau nevoie de „energie vie”; fani care au ascultat câteva melodii, nu știau toate versurile, dar apreciau spectacolul oferit de ea și fani „din curiozitate”, veniți pentru show-ul care se anunța a fi ieșit din comun. Cu siguranță sunt mai multe categorii de fani, unele la care nici nu ne gândim, dar cântăreața a pregătit și a susținut spectactacolul la fel de bine pentru toți oamenii care veniseră acolo pentru ea, indiferent din ce categorie făceau parte. Mai mult, cu fiecare ocazie atent aleasă, ea a și-a salutat fanii, a vorbit cu ei, le-a mulțumit pentru că veniseră la concert, le-a transmis cât de importanți sunt pentru ea, și le-a mărturisit că reprezintă o sursă de inspirație pentru creațiile ei (indiferent că e vorba de muzică, videoclipuri sau spectacole). A treia lecție de branding: păstrează o relație foarte apropiată cu toți clienții tăi. Când a fost ultima oară când le-ai mulțumit clienților tăi, când le-ai spus cât de importanți sunt pentru tine? Când a fost ultimul eveniment organizat pentru clienții tăi, în care le-ai împărtășit viziunea ta? Cu cât aceste elemente sunt mai bine pregătite, cu atât impactul lor asupra clienților și asupra potențialilor clienți este mai valoros.
Cât despre leadership, aseară în două ore, am recunoscut un proces interesant: vedeta transmite publicului energie atât prin acțiunile ei cât și prin inacțiuni (avea momente când stătea nemișcată pe scenă), apoi energia se întorcea la ea înzecit. Muncise atât de mult prin tot ce a făcut până în prezent, încât era sigură că și în momentele de „tăcere totală” fanii o vor susține cu mâinile ridicate în aer. De ce oare? Pentru că și-a împărtășit viziunea și pentru că toată lumea știa povestea din spatele acestor momente.
Și tu ești un leader! Împărtășește-ți visele!
Carmen Balalia este trainer în cadrul Schultz Consulting și are o experiență de peste 6 ani în mediul corporate și în organizații neguvernamentale. Domeniile sale de expertiză în training si consultanță sunt: managementul resurselor umane, antreprenoriat, vânzări, customer care, management, leadership, motivarea echipei, formare de formatori, comunicare organizațională, recrutare, selecție și simulare de interviuri.