Campaniile sociale pentru femei, premiate la CSR4WOMEN. Află cine au fost câștigătorii
Tema celei de-a doua ediții CSR4WOMEN 2014 a fost crowdfunding-ul și parteneriatul între companii, organizații și mass media; Raluca Kișescu (Senior Manager Commercial Marketing Avon România & Republica Moldova) și Andreea Marin (ambasadorul campaniilor sociale Avon România) lansând oficial platforma www.doneazacuavon.ro, prima platformă Avon de crowdfunding din lume: “Pentru utilizarea platformei, doritorii trebuie să urmeze trei pași, respectiv: intră pe platformă, înscriu un proiect sau aleg un caz/proiect pe care vor să îl susțină; achiziționează un produs social direct de la un reprezentant Avon sau prin comandă online și ulterior înscriu codul de donație de pe ambalajul acestuia în pagina proiectului înscris sau ales.” a precizat Raluca Kisescu. Tot în cadrul evenimentului, reprezentanți ai companiilor private au prezentat programe de protecție și ajutorare dedicate victimelor violenței domestice și de consiliere pentru pacienții oncologici (BGS, ING Asigurări de Viață, BCR, Unicredit Țiriac Bank).
Lansarea Programului de Finanţare Avon
Prin Programul de Finanţare, Avon sprijină iniţiativele organizaţiilor neguvernamentale şi ale instituţiilor publice şi private din domeniul sănătăţii şi serviciilor sociale. Organizat sub forma unui concurs de proiecte, programul are ca scop depistarea precoce, intervenţia şi recuperarea în cazul cancerului la sân, precum şi spriijinul adresat victimelor violenţei domestice.
Runda de finanțare proiecte pentru sanatatea sanilor are o valoare totală de 50,000 de dolari, suma cu care vor fi sustinute două proiecte, unul în valoare de 15.000 $ și celălalt în valoare de 35.000 $; același sprijin este oferit și proiectelor pentru victimele violenței domestice. Formularele de aplicatie, împreună cu anexele obligatorii, se depun pe platforma www.avon.grantwizard.ro până în 15 august.
Premiile CSR4WOMEN
Anul acesta, premiile de excelență au fost acordate Andreei Răducan (pentru educarea unei noi generatii de sportive), Paulei Herlo (pentru jurnalism social și implicare în domeniul sănătății) și lui Vlad Petreanu (pentru jurnalism social și cel mai bun blog de opinie).
Tot în cadrul conferinței, Răzvan Dirațian (Director General Avon România&Moldova) împreună cu Sorin Trâncă (Friends Advertising) au acordat bursele Superscrieri, proiecte jurnalistice pe tema violenței domestice, sprijinite de Avon. „Prin Bursele Superscrieri Avon, ne dorim să facem cunoscut faptul că susținem jurnalismul de calitate, jurnalismul documentat, ce reflectă realitatea, oricât de neplăcută e ea. Iar violența domestică ESTE o realitate. Ordinul de protecție și antecedentele penale SUNT o realitate.” Raluca Kișescu.
Cele trei proiecte susținute de Avon sunt Ordinul de protecție. Instrumentul victimei sau al agresorului?, proiect propus de Lina Vdovîi și George Popescu, doi jurnaliști independenți care au fugit de unde au putut pentru a face presă onest și cu responsabilitate. Echipa formată din Elena Stancu & Cosmin Bumbuţ de la Esquire România, cei care lucrează la un multimedia despre cultura românilor de a-i educa pe copii prin violență și care anul trecut s-au mutat într-o autorulotă și călătoresc prin România în căutare de povești vor realiza ancheta Fără antecedente penale. Al treilea proiect susținut este al celor care cred cu tarie că un jurnalist care intră într-un subiect greu sau dureros poate aduce mai departe către cititori mai mult decât compasiune. Poate aduce toleranță, empatie și dorința de a te schimba sau de a schimba o părticică din lumea în care trăiești: Ana Maria Ciobanu , Oana Sandu și Solène Cesbron pentru proiectul Harta violenţei domestice.