Care este profilul romanului care cumpara online?
Majoritatea romanilor care fac cumparaturi online au intre 40 si 60 de ani, un nivel de educatie si statut social ridicat si cumpara online o data la trei luni, potrivit unui studiu realizat de Exact Cercetare si Consultanta remis Cariere.
Mai exact, 26% dintre romanii care fac cumparaturi online achizitioneaza cel putin un produs o data la trei luni, in timp ce 21% dintre respondenti cumpara online o data la 6 luni. Acest segment de 21% este format, in princial, din tineri cu varste cuprinse intre 18-29 de ani, cu statut social scazut.
Cumparaturile online realizate lunar sunt efectuate de 16% dintre romani. Pentru aceasta categorie se constata o diferenta in functie de gen, barbatii fiind cu 4% mai multi decat femeile (18% vs. 14%). Majoritatea celor care achizitioneaza lunar produse online au varste cuprinse intre 30-39 de ani si un nivel ridicat de educatie si statut social.
Dintre cei care au facut cumparaturi online cel putin o data la 3 luni, peste jumatate au achizitionat produse electronice sau electrocasnice (55%), urmate de produsele de imbracaminte si incaltaminte (45%), parfumuri si produse cosmetice (39%), carti sau CD-uri (27%), jucarii sau jocuri (17%), produse pentru ingrijirea locuintei (8%) si produse alimentare (7%).
Electronicele si electrocasnicele sunt preferate indeosebi de barbatii cu varste cuprinse intre 40-60 de ani si un nivel de educatie mediu si scazut. Imbracamintea si incaltamintea sunt cumparate online cu preponderenta de catre femei cu varste cuprinse intre 18-29 de ani si cu un nivel inalt de educatie.
Parfumurile si produsele cosmetice sunt preferate tot de aceeasi categorie de public, acesteia adaugandu-i-se insa si categoria de vasta 40-60 de ani. CD-urile si cartile sunt cumparate cu precadere de persoanele cu nivel inalt de educatie si statut social, atat barbati cat si femei, cu varste cuprinse intre 40-60 de ani.
„Pentru jucarii sau jocuri pentru copii, se remarca in mod semnificativ categoria de varsta 30-39 de ani, neinregistrandu-se insa diferente de gen ori la nivel de educatie si statut social. Privind de aceasta data spre produsele alimentare si cele pentru ingrijirea locuintei, acestea sunt achizitionate online cu predilectie de persoanele cu un statut social scazut”, declara Ioana Bogus, Client Service Manager Exact Cercetare si Consultanta.
Studiul Exact Cercetare si Consultanta a fost realizat pe un esantion de 1.261 de persoane, care au raspuns la chestionare pe Internet.
Compania Exact Cercetare si Consultanta, parte a BBDO Group, este specializata in domeniul cercetarii de piata, al sondajelor de opinie si al consultantei in marketing.