Care sunt costurile și cum îți promovezi un magazin online. Explicațiile specialiștilor
Cât costă să îți faci un magazin online
Costurile medii pentru un magazin online de debut sunt cuprinse între 3.000 și 5.000 de euro și sunt întâlnite, de cele mai multe ori, la companiile de programare de dimensiuni reduse. Totodată, trebuie avute în vedere costurile lunare de mentenanță. Acestea se calculează în funcție de numărul de ore alocate lunar acestei operațiuni și pot varia în funcție de expertiza echipei care îl gestionează.
Magazin online. „Magazinul online este un business ca toate celelalte, deci un antreprenor ar trebui să își propună să facă comerț, ar trebui să înțeleagă procesul de vânzare și cumpărare al mărfii și cum asigură acest lanț comercial. Mă refer aici la cum face aprovizionarea, cine sunt furnizorii, ce margine va avea cu prețul de vânzare ales, cum face update-ul de stocuri și prețuri, cum se integrează cu furnizorii, cum face livrarea: o tarifează separat sau o include în margine, adică în adaos? Sunt întrebări clasice de business.”, a spus Liviu Taloi, afondator ECOMpedia.
Cel mai important aspect: promovarea magazinului online
Magazin online. Liviu Taloi vorbește despre modul cum poate fi promovat un magazin online. ”În ceea ce privește promovarea, am observat, în general, o concentrare a acțiunilor de promovare pe doar două canale media, SEO și Adwords. Primul e un efort dedicat căutărilor organice din Google și un altul e canalizat spre rezultatele plătite din același motor de căutare. Foarte puțini încep logica de promovare și strategia de marketing de la produs. Cei mai mulți încearcă mai întâi promovarea pe Facebook sau pe alte rețele sociale, fără să aloce însă suficient timp pentru a obține rezultate reale“, a spus Taloi.
Comerțul online e un business guvernat de cifre, iar în lipsa traficului pe site, vânzările scad. De asemenea, există o tendință în piață a așteptărilor prea mari raportate la sumele mici investite în activitățile de promovare. În acest context, merită menționat că în România bugetul mediu de marketing online este între 300 și 500 de euro pe lună. E o sumă mică, dacă o raportatăm la traficul achiziționat, cu un cost mediu de 50 de bani per click.