Caruselul către milionul de euro al Librăriei Cărturești
Veniturile realizate în primele 6 luni ale anului de Librăria Carusel, deschisă în luna februarie a acestui an de grupul Cărturești în centrul istoric al Bucureștiului, demonstrează că românul, bucureșteanul, are poftă de carte chiar dacă iese „la un spriț”.
Managerii librăriei și-au propus, încă de la deschidere, să vândă 100.000 de cărți în primul an de funcționare, din care să rezulte 850.000 de euro pentru companie. Recent, aceștia au anunțat că așteptările le-au fost depășite și că cifra de afaceri ar putea ajunge la 1,4 mil. Euro, chiar mai mult, până la finele lui 2015.
Cartea înseamnă doar 60% din businessul Cărtureşti, restul fiind reprezentat de vânzarea de produse precum ceaiuri, filme sau muzică. Cărtureşti este cel mai mare lanţ de librării din România după vânzări, cu o cifră de afaceri de 58 mil. lei (13 mil. euro) anul trecut. În această primăvară, grupul a deschis, pe lângă Carusel, încă o librărie, în Mega Mall, ajungând la o reţea de 18 magazine.