Câştigă o reducere la cărţi într-un mod amuzant!
„Cărțile ne hrănesc într-un mod mult mai interesant decât mâncarea. Suntem și ceea ce lecturăm. Cărțile pe care le citesc mă reprezintă mult mai mult decât trăsăturile feței sau freza. Hai să lansăm conceptul de book selfie : selfie în care să avem fața cufundată într-o carte”, așa suna postarea pe Facebook a lui Victor Miron, un tânăr clujean. El și-a schimbat poza de profil cu una în care citește un roman. I se văd doar umerii și capul, acoperit de cartea deschisă.
Pornind de aici, cei de la Bookstory, o librărie independentă din centrul Clujului, au pornit o campanie de recompensare a celor care procedează așa cu poza lor de profil de pe Facebook. Astfel, ei oferă 10% reducere la cărțile din librărie tuturor celor care în pozele lor de profil apar citind o carte. Cititorul trebuie doar să folosească în descrierea imaginii codurile #cărţilePeFaţă și #bookstory.
„De multe ori cărţile pe care le citim ne recomandă mult mai bine decât orice altceva. Vedem asta destul de des în librărie. Nu de puţine ori s-a întâmplat ca cineva să ia în mână o carte, iar un alt client să intre în vorbă cu acesta şi să-i recomande cartea respectivă”, spune Vasile Jude de la Bookstory.
Numele campaniei, „Cărțile pe față”, a fost inspirat dintr-un discurs susţinut la Cluj de Adela Mureşan, o absolventă a Facultăţii de Litere din Oradea. Ea oferă contraargumente le principalele motive pentru care lumea nu citeşte: pentru că e plictisitor, pentru că nu înveţi nimic util şi pentru că e mai uşor să vezi filmul decât să citeşti cartea. „Cărțile te construiesc și contribuie la formarea ta ca om, iar apoi ți se citesc pe față. Se văd în felul în care zâmbim, în felul în care privim, în felul în care înțelegem aceleași glume sau ne întristăm la aceleași întâmplări”, așa încheie Adela prezentarea ei.
Ralph Waldo Emerson spunea „Cunoști un om după cărțile pe care le citește.” Așa consideră și inițiatorii campanie „Cărțile pe față”.