Cât investesc angajatorii români în programe de team-building
Companiile din România investesc anual între 10 și 12 milioane de euro în evenimente de team building, potrivit estimărilor realizate de grupul Ascendis, liderul pieței locale de programe de training și dezvoltare organizatională. Principalele obiective urmărite sunt creșterea nivelului de implicare al angajaților și crearea unei culturi în care aceștia să colaboreze mai bine la serviciu.
„Angajatorii care apelează la servicii de organizare de evenimente de team building urmăresc îndeaproape atingerea unor obiective clare și tangibile. Se pune accent în special pe creșterea performanței, ieșirea angajaților din zona de confort, sinergie, cooperare, creativitate și inovație. Un team building organizat cu acest gen de obiective în minte, are impact direct în cultura organizației și în gradul de implicare al angajaților.
Estimăm că în 2015 s-au derulat între 1.000 și 1.100 de evenimente de team building pe teritoriul României, valoarea totală a investiției companiilor în aceste programe fiind între 10 și 12 milioane de euro, luând în calcul și logistica necesară organizării”, a declarat Sergiu Teodosiu, consultant Ascendis.
În 2015, Ascendis a organizat 280 de programe de team building, în creștere față de anul 2014, când compania a bifat 201 de astfel de evenimente. În total, divizia de corporate events a grupului (care cuprinde atât evenimente de team-building, cât și conferințe și evenimente dedicate zilelor companiei) a generat 1,6 milioane de euro din cifra de afaceri a grupului de anul trecut, reprezentând aproape 30% din totalul veniturilor Ascendis în 2015.
„Companiile din România au investit, în medie, câte 60 de euro pentru fiecare dintre cei 19.000 de angajați care au participat la cele 280 de programe de team building livrate de Ascendis anul trecut. Pe lângă aceste costuri se adaugă costurile de transport, cazare, masă și petrecere”, a spus Mădălina Sava, consultant Ascendis.
În topul celor mai cerute programe de team building din ultimul an s-a aflat, în continuare, simularea Cucerirea Everestului, în care angajații participanți se confruntă cu provocări neobișnuite, similare cu cele întâlnite la locul de muncă (lipsa aparentă de resurse, deadline-uri scurte, riscuri, anxietate etc.).
„Alte programe-vedetă și de foarte mare impact sunt: World Cafe, o simulare ce pune accentul pe relația client-furnizor, Big Picture, un program extrem de emoțional care relevă importanța contribuției fiecărui membru la rezultatul comun și Platoul din Giza, un program original ce dovedește participanților că nimic nu este imposibil. Dintre programele noi, Metropola – în care echipele construiesc în detaliu un oraș sub îndrumarea unui arhitect – a devenit un star instant, astfel că am reușit să organizăm 20 de evenimente în primul său an de la apariție, ceea ce este un nou record”, a mai spus Mădălina Sava.