Cât se câștigă de pe urma unui atac cibernetic. Este vorba de un procent uriaș
Atacurile asupra site-urilor și resurselor guvernamentale protejate de soluții anti-DDoS sunt mult mai scumpe, deoarece sunt cu risc ridicat și mai dificil de atacat. De exemplu, pe un site ce oferă servicii DDoS, costul unui atac împotriva unui site neprotejat variază de la 50 la 100 de dolari, iar un atac pe un site protejat poate ajunge și la suma de 400 de dolari sau chiar mai mult.
Astfel, un atac DDoS poate costa de la 5 dolari, pentru un atac de 300 de secunde, la 400 de dolari, pentru 24 de ore. Prețul mediu al unui atac este de aproximativ 25 de dolari pe oră. Experții Kaspersky Lab au reușit, de asemenea, să calculeze că un atac folosind un botnet cloud pe 1000 de desktop-uri îi va costa pe furnizori, cel mai probabil, în jur de 7 dolari pe oră. Acest lucru înseamnă că infractorii cibernetici care organizează atacuri DDoS fac un profit de aproximativ 18 dolari pe oră.
Totuși, există un scenariu mai profitabil pentru infractorii cibernetici: acela în care atacatorii cer o răscumpărare de la o victimă pentru a nu lansa un atac DDoS sau pentru a opri un atac în derulare. Răscumpărarea poate fi echivalentul în bitcoins a mii de dolari, ceea ce inseamnă că profitabilitatea unui singur atac poate depăși 95%.
”Infractorii cibernetici sunt constant în căutarea unor modalități noi și mai ieftine de organizare a botnet-urilor, ca și de inventare a unor scenarii ingenioase de atacuri, care să pună în dificultate soluțiile de securitate. De aceea, atâta vreme cât există servere, computere și dispozitive IoT conectate la Internet vulnerabile, iar multe companii preferă să nu investească în securitatea împotriva atacurilor DDoS, profitabilitatea, complexitatea și frecvența atacurilor DDoS vor crește în continuare”, spune Denis Makrushin, Security Researcher la Kaspersky Lab.
“Cel mai lung atac DDoS din 2016 a durat 292 de ore, din datele Kaspersky Lab, ceea ce înseamnă aproximativ 12 zile. Cele mai multe afaceri online nu își permit să aibă ”ușile închise” nici măcar pentru o oră, cu atât mai puțin pentru 292 de ore”, a completat Bogdan Pismicenco, Channel Sales Manager pentru România, Bulgaria și Moldova, Kaspersky Lab.