Ce caută angajatorii pe profilul tău de Linkedin
Conform Fast Company, un studiu recent arată că 87% dintre recrutori consideră că LinkedIn e rețeaua online care oferă cele mai eficiente informații despre candidați și devine extrem de utilă în timpul procesului de recrutare. În caz că te întrebi după ce se uită recrutorii când intră pe contul tău de LinkedIn, uite câteva sfaturi utile de care ar trebui să ții cont:
FOLOSEȘTE O POZĂ DE PROFIL CÂT MAI PROFESIONALĂ
Dacă vrei să fii sigur că ai făcut o primă impresie bună în ochii recrutorilor, atunci trebuie să eviți, în primul rând, să folosești poze de profil de tip selfie, din vacanța la mare ori de la ieșirea din club de sâmbătă seara. Fotografia de profil a contului tău de LinkedIn trebuie să fie una cât mai profesională și, pe cât posibil, reprezentativă pentru jobul pe care-l dorești.
COMPLETEAZĂ-ȚI PROFILUL
Când angajatorul vizualizează un profil de LinkedIn, evident că e interesat să găsească informații concrete despre experiența, educația și realizările profesionale ale candidatului. Așadar, conturile incomplete nu îi oferă recrutorului indicii relevante despre abilitățile tale. În caz că ai pasaje necompletate în contul de LinkedIn, cel mai probabil e că angajatorul o să rămână cu o primă impresie neplăcută, iar șansele să fii chemat la interviu se vor diminua.
E IMPORTANT SĂ AI CÂTEVA SUTE DE CONTACTE…
Realitatea e că mulți oameni din resursele umane chiar țin cont de numărul de contacte ale candidatului interesat de job. Nu, nu-i obligatoriu să ai mii de prieteni, ca pe Facebook, însă e important să reții asta: înainte să începi căutările pentru un nou job, conectează-te pe LinkedIn cu toți oamenii alături de care ai lucrat în ultima vreme. Astfel, contul tău devine mai atractiv în ochii recrutorului.
… ȘI RECOMANDĂRI CONCISE
Recrutorii nu pun mare preț pe recomandări, indiferent din partea cui vin. Totuși, aceste recomandări se pot dovedi utile pentru candidații care-și caută job, cu o condiție: să fie scurte și concise. Ideea de bază e că recomandările nu trebuie să ridice ode candidatului, ci doar să reflecte fidel calitățile lui.
AI GRIJĂ CA INFORMAȚIILE DE PE LINKEDIN SĂ CORESPUNĂ CU CELE DIN CV
Recrutorii obișnuiesc adesea să verifice informațiile din CV pe profilul de LinkedIn al candidatului. De aceea, asigură-te că perioadele de timp în care ai fost angajat, funcțiile pe care ai lucrat și alte detalii importante din CV-ul tău corespund cu ceea ce ai scris pe LinkedIn. În caz contrar, recrutorii vor fi bulversați și, pe bună dreptate, vor deveni neîncrezători în candidatul respectiv.
SCRIE SCURT ȘI LA OBIECT
Niciun recrutor nu are timp să citească romane despre un candidat sau altul. Ce vor e să afle rapid detalii specifice despre viitorul posibil angajat, precum studiile și diplomele pe care acesta le are sau realizările profesionale anterioare. Ca să-ți faci contul de LinkedIn mai ușor accesibil și frecventabil de către recrutori, folosește cuvinte cheie relevante pentru industria în care îți cauți job și evită să menționezi amănunte care nu-i sunt de niciun ajutor angajatorului.
NU FOLOSI JARGON
Poate că, pentru amicii tăi, titluri precum „IT King” sau „Social media Guru” sună interesant, dar nu și pentru angajator. Câtă vreme un candidat se prezintă cu genul acesta de denumiri, recrutorul nu are cum să-și dea seama cu ce s-a ocupat acesta la joburile anterioare. Fii cât mai precis cu privire la pozițiile pe care le-ai ocupat în trecut și specifică în mod clar domeniul de activitate al tuturor companiilor pentru care ai lucrat.