Ce fac românii pe Net: Facebook şi WhatsApp la greu, servicii bancare şi documentare mai puţin
Aproape trei sferturi (74%) dintre românii cu vârsta cuprinsă între 16 şi 74 de ani care au folosit Internetul anul trecut au făcut-o pentru a intra pe reţele sociale, arată o cercetare realizată de agenţia de marketing Perceptum, citată de News.ro. Media în Europa este de 63%.
Alte activităţi preferate de români sunt convorbirile pe WhatsApp şi Skype.
”Comunicarea prin intermediul Internetului nu mai este o chestiune de alegere, ci o necesitate pentru orice afacere. Canalele digitale pe care o firmă le are la dispoziție pentru a-și comunica beneficiile sunt multiple, iar rețelele sociale ocupă un loc privilegiat din acest punct de vedere. Regula pentru o companie este să meargă acolo unde este și clientul. Ne place sau nu, Facebook poate fi un instrument extrem de eficient pentru o afacere, fie că vorbim despre un start-up, fie că vorbim despre o companie mare, cu tradiție”, a afirmat Raluca Ghilea, Director Executiv al Perceptum.
Pe de altă parte, numai 8% dintre români au intrat pe Net pentru a accesa servicii de Internet Banking. Ponderea este extraordinar de mică dacă ne comparăm cu restul europenilor (media europeană este de aproape 60%).
La fel de puţin accesează emailul şi fac rezervări de vacanţe. Studiul mai arată că aproape jumătate dintre utilizatorii români de Internet ascultă muzică online – similar celorlalți europeni –, în timp ce șase din zece români citesc știri online.