Cel mai mare hackathon NASA la nivel mondial, organizat simultan și în trei orașe din România
Competiția se adresează unui public cu nivel de experiență variat și din diverse domenii. Astfel, pot participa la acest eveniment elevi, studenți, programatori, oameni de știință, profesori, tehnologi, artiști, designeri, ingineri, storytellers, studenți sau antreprenori.
Temele competiției din acest an, trasate de NASA, sunt în număr de cinci și sunt centrate pe planeta Pământ. Ele acoperă atât relația oamenilor cu planeta pe care o locuiesc, precum și problemele de mediu cu care se confruntă în acets moment omenirea. Pentru fiecare din cele cinci categorii există 25 de provocări.
În zilele de 20 și 21 aprilie au avut loc câteva pre-evenimente, al căror scop este de a-i familiariza pe participanți cu noțiunea de hackathon, cu seturile de date și unelte NASA, cu conceptele și abilitățile de rezolvare a problemelor, dar și de a le oferi posibilitatea să interacționeze și să se cunoască mai bine.
Invitatul special al pre-evenimentului din București a fost Dumitru Prunariu, primul și singurul cosmonaut român care a zburat vreodată în spațiul cosmic.
După ce hackathon-ul, care va dura 48 de ore, va fi finalizat, juriile locale vor desemna, pentru fiecare oraș în parte, maxim două proiecte care vor fi trimise mai departe spre evaluare juriului internațional, împreună cu câte un proiect desemnat ca fiind cel mai popular. Învingătorii vor fi invitați la o lansare NASA.
De la începuturile sale în 2012, International Space Apps Challenge a devenit cel mai mare hackathon (concurs de programare) la nivel mondial. În fiecare an, mii de participanți din diverse domenii indiferent de nivelul de experiență, colaborează pentru a dezvolta soluții inovative, open-source, la probleme cu impact global, legate atât de explorarea spațială cât și de nevoile sociale planetare, folosind seturi de date puse la dispoziția publicului de către NASA.
Soluțiile rezultate variază de la aplicații mobile la jocuri, hardware și multe altele.