Cele 10 porunci ale PR-ului
1. Comunicator. Aspectul conteaza. Fie ca este vorba de asezarea in pagina a unui comunicat, tonul folosit in adresare sau tinuta ta.
2. Mesaj. Nu se mai poarta truismele. Traim intr-o lume in care informatia abunda, daca nu vii cu ceva relevant, mesajul tau va trece neobservat.
3. Canal. Un bun PR nu este cel ce aplica o reteta, ci cel care gaseste o modalitate noua de a-si face mesajul auzit. Sper ca ai cont pe Facebook, LinkedIn, Twitter, MySpace, Hi5 si Netlog.
4. Cod. Vorbeste pe limba celui pe care il targetezi: jurnalist, blogger, social-media rock star. Nimic nu li se pare mai enervant bloggerilor decat sa le trimiti comunicate de presa. De ce vorbim de bloggeri? Vezi mai jos.
5. Destinar. Social media face ca intre tine si publicul tinta sa nu mai stea un target intermediar, jurnalistii. Crezi ca e mai usor asa? Hm, vezi mai sus.
6. Context. Trebuie sa fii o persoana curioasa si sa stii totul inaintea tuturor. Daca actiunile tale nu sunt integrate in realitatea sociala din care fac parte, valoarea lor tinde spre zero.
7. Trebuie sa iubesti oamenii. Pentru ca aceasta meserie poate fi redusa si la abilitatile tale de relationare cu ceilalti.
8. Sa ai curaj. Sa-ti sustii ideile, sa-ti convingi clientul, sa vorbesti cu persoanele care te-ar putea ajuta, sa visezi.
9. Scoate-ti din vocabular cuvantul imposibil. Nimic nu e imposibil, doar nu a mai fost facut de altcineva. Iar un bun PR nu merge pe caile batute, ci deschide altele noi.
10. Sa fii sigur ca asta iti doresti cu adevarat sa faci pentru ca atunci cand esti PR nu ai un job de la 9 a.m la 5 p.m. In domeniul asta munca nu se termina niciodata si de aceea trebuie sa fii sigur ca asta e vocatia ta, nu doar o meserie!