Cele 7 cărţi care te ajută să îţi câştigi locul în industria advertisingului
Iată o scurtă lista de lecturi care s-au dovedit capabile să disperseze rapid ceaţa care învăluie publicitatea şi să fixeze reperele importante ale acestui domeniu hiperactiv, seducător şi, uneori, isteric.
1. Contagios: cum se răspândesc ideile, de Jonah Berger
Cartea atinge un concept tot mai des pomenit în brief-urile de publicitate: viralizarea. Se poate spune că oricine lansează conţinut în media îşi doreşte, explicit sau implicit, că acel conţinut să devină viral, fiindcă altfel nu l-ar face public. Dar ce anume face că ceva să devină viral? Jonah Berger argumentează că nu e vorba de noroc, ci de anumite pretenţii ale publicului. De pildă, oamenii aleg să răspândească acel conţinut care îi pune pe ei într-o lumina bună în faţă celorlalţi. Iar piaţă spune că Jonah Berger are dreptate: Contagios… este un best seller detaşat al momentului.
2. Adevăr, minciună şi advertising, de Jon Steele
Cartea se concentrează pe account planning, o ramură a publicităţii care vizează obţinerea de reacţii pozitive de la target. Abordarea lui Steele este cât se poate de prietenoasă, enunţând adevăruri intuitive fără a folosi un limbaj preţios sau foarte tehnic, adică fără acea colecţie de mijloace menite să facă totul să pară foarte complicat. De fapt, Adevăr, minciună şi advertising reintroduce consumatorul în ecuaţia publicităţii, văzând în el un partener responsabil şi influent, un partener care trebuie înţeles şi tratat cu respect.
Citește mai multe pe WALL-STREET.RO.