Cererea pe piaţa obiectelor de artă creşte pe fondul crizei
Raportul arată că odată cu dezvoltarea pieței globale de profil, obiectele de artă devin o categorie aparte de active.
„Arta nu mai este doar o diferență competitivă în structura de investiții pe care o propun în mod tradițional administratorii de averi, ci o cerință exprimată de client; este o tendință pe care industria privată de administrare a averilor nu o poate ignora, în contextul în care clienții lor au active estimate la 4.000 de miliarde de dolari”, spune Adriano Picinati di Torcello, Directorul diviziei Art & Finance, Deloitte Luxemburg.
La această evoluție a contribuit foarte mult și tehnologia. Raportul arată că în ultimii ani s-au lansat peste 300 de inițiative de promovare a artei în mediul online, acoperind segmente diverse precum baze de date, informații și motoare de căutare, comunități sociale, galerii și case de licitații, platforme de tranzacționare pe modelul business-to-business sau consumer-to-consumer.
Raportul sugerează că băncile private se vor implica mai mult în domeniul artei și filantropiei în următorii doi – trei ani. În contextul în care transferul de avere de la o generație la alta implică uneori sume foarte mari, administratorii de averi vor oferi asistență în domeniul moștenirilor de obiecte de artă și a modalităților în care valoarea emoțională, financiară și culturală se poate păstra cât mai bine.
O altă tendință identificată de raportul Deloitte este garantarea creditelor prin colecțiile de artă, 41% dintre colecționarii implicați în studiu recunoscând că ar face acest lucru; 36% dintre ei ar folosi acești bani pentru a investi în alte activități de business; 39% – pentru a cumpăra noi opere de artă; 18% – pentru a refinanța alte credite.