Cinci motive pentru care companiile europene aleg extinderea
„Un număr din ce în ce mai mare de companii europene vizează extinderea, ca parte a strategiei lor de dezvoltare și pentru a atrage noi angajați. Cu toate acestea, extinderea pe noi teritorii poate fi un proces lent și costisitor – fie că e problematică găsirea oamenilor potriviți sau înțelegerea mediului de business în ce privește sistemul legal și fiscal”, a declarat Juraj Gerzeni, director regional al EMEA TMF Group.
Astfel, cele 5 motive care duc la extinderea companiilor europene sunt:
· accesarea unor noi piețe pentru produse și servicii (74%)
· pentru a câștiga cotă de piață pe noi teritorii (70%)
· pentru a reduce costurile implicate de producție (50%)
· pentru a găsi noi piețe de desfacere, evitând astfel concurența de pe piața autohtonă (46%)
· pentru a găsi noi angajați și competențe (46%)
Principala problemă de ordin legal cu care se confruntă companiile europene care se extind o constituie protecția datelor și reglementările referitor la confidențialitate de pe noile piețe. Din punctul de vedere al resurselor umane și al salarizării, dificile s-au dovedit cutumele, practicile și legile privind angajarea. Cât despre problemele legate de contabilitate, cea mai gravă este birocrația excesivă din sistemul de taxe.
Ca atare, cel puțin jumătate din companiile europene care se extind recurg la asistența specializată oferită de alte firme în domeniul contabilității, în cel legal și în ce privește taxele. Peste 60% din respondenții din UE spun că ei contează pe resursele furnizate de guvernul local și/sau de Camera de comerț pentru a obține asistență în ce privește HR-ul, administrarea și salarizarea. Tot pentru a acoperi aceste domenii, aproape o treime dintre respondenți apelează la proprii angajați, dar și la consilieri externi.
La realizarea acestui studiu au participat 33 de directori financiari, 31 de directori de operațiuni, 31 de directori ai departamentelor legale, 30 de directori ai departamentelor de achiziții și 30 de directori ai departamentelor de salarizare. Companiile care au răspuns invitației de a participa la realizarea acestui studiu sunt active în industria prelucrătoare (16%), IT & tehnologie (16%), servicii profesionale (16%), servicii financiare (11%), retail (8%), transport și turism (6%), construcții și imobiliare (5%), energie și resurse naturale (5%). Din companiile incluse în studiu, 80 au un venit anual de mai puțin de 500 de milioane de dolari, iar 75 au un venit anual de cel puțin 500 de milioane de dolari.