Componenta cloud devine din ce în ce mai importantă. România, cea mai pregătită ţară
Traficul de date în cloud la nivel global va creşte de peste patru ori până la finalul anului 2019, de la 2,1 la 8,6 zettabytes (ZB), depăşind ritmul de creştere al traficului centrelor de date, estimat a se tripla în aceeaşi perioadă (de la 3,4 la 10,4 ZB), potrivit studiului anual Cisco Global Cloud Index (2014-2019).
Creşterea traficului de date în cloud şi adopţia serviciilor de cloud sunt influenţate de mai mulţi factori, cei mai importanţi fiind creşterea popularităţii serviciilor de cloud public şi gradul de virtualizare pentru zona de cloud privat.
Componenta cloud devine din ce în ce mai importantă, fie că vorbim de cloud privat, hibrid sau public. Traficul de date pe acest segment va creşte cu peste 30% în orice regiune a lumii în următorii cinci ani. România nu face excepţie, de aceea companiile mari, dar şi instituţii ale statului adoptă tot mai mult astfel de servicii, iar utilizatorii individuali doresc să aibă acces la conţinutul şi serviciile lor de aproape oriunde şi de pe orice dispozitiv, având aşteptarea ca datele lor să fie în siguranţă. În plus, extinderea acestor tipuri de servicii, alături de utilizarea la scară tot mai mare a dispozitivelor mobile, vor genera şi o creştere a aplicaţiilor de cloud mobil. Astfel se creează oportunităţi foarte mari pentru operatorii de profil care vor deveni jucători tot mai importanţi în ecosistemul industriei de telecomunicaţii', a declarat Dorin Pena, director general Cisco România.
Pe lângă creşterea rapidă a traficului de date în cloud, Cisco estimează că Internet of Everything (IoE) – ecosistem care leagă oameni, procese, date şi lucruri – poate avea un impact semnificativ asupra traficului centrelor de date.
“O gamă largă de aplicaţii IoE generează volume foarte mari de date, care vor ajunge la 507,5 ZB pe an (42,3 ZB pe lună) până în 2019; un volum de 49 de ori mai mare decât cel estimat pentru traficul centrelor de date în 2019 (10,4 ZB). În prezent, doar o mică parte din conţinut este stocat în centre de date, dar acest lucru se poate schimba pe măsură ce se amplifică cererea de aplicaţii şi utilizarea programelor software de analiză a datelor, care oferă informaţii esenţiale în procesul decizional”, a adăugat Pena.