Comunicarea, factorul care îţi va trage în jos compania în faţa clienţilor
Consumatorii îşi doresc o comunicare mai frecventă, mai valoroasă şi mai personalizată, față de situația din prezent în care doar câțiva asigurători fac acest lucru. De fapt, 44% dintre consumatori declară că nu au mai avut niciun fel de comunicare cu asigurătorul lor în ultimele 18 luni.
EY a intervievat aproximativ 24.000 de persoane din 30 de ţări între lunile mai şi iulie 2014, cu scopul de a afla ce contează cel mai mult în relaţia dintre consumatori și asigurătorii lor, modul în care interacţionează şi cât de satisfăcuţi sunt aceşti consumatori cu ofertele de poliţe de asigurare.
Citeşte şi: Fondatorul Kruger & Matz: Brandul, unealta prin care hrăneşti falsa fericire
"În timpul crizei financiare, încrederea în instituţiile financiare a suferit o lovitură dură, dar am văzut cum aceasta a revenit în mare măsură în cazul băncilor, în vreme ce încrederea în asigurători rămâne scăzută”, spune Alina Dimitriu, director executiv, EY România.
Băncile au suficiente ocazii pentru a încuraja interacţiunile regulate cu clienţii lor și dispun astfel de capacitatea de a reclădi încrederea atunci când aceasta se pierde. Companiile de asigurări însă se bazează pe prea puţine puncte de contact ca să construiască o relaţie de încredere pe termen lung cu clienţii lor.