Construieşte-ţi viitorul pas cu pas, program de creştere a nivelului de angajabilitate
Acest proiect a fost cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 şi bugetul naţional, precum şi din fonduri proprii ale WKH – Dezvoltare Organizaţională. Proiectul a fost implementat în parteneriat cu Ascendis Consulting şi s-a derulat pe o perioadă de 24 de luni, între 1 august 2010 – 31 iulie 2012, având o valoare totală de 3.257.204 lei, din care 3.094.343 lei reprezintă finanţare nerambursabilă.
În cadrul proiectului au beneficiat de servicii gratuite de informare şi consiliere profesională 656 de persoane, astfel: 301 persoane aflate în căutarea unui loc de muncă; 355 de şomeri – şomeri aflaţi în perioada de indemnizaţie sau care au ieşit deja din această etapă de susţinere (144 de persoane), şomeri peste 45 ani (79 de persoane) şi şomeri tineri, absolvenţi de facultăţi sau de licee, dar care nu sunt integraţi de piaţa muncii (132 de persoane).
"Aceştia au beneficiat de servicii suport de consiliere profesională, de informaţii privind dinamica pieţei muncii, de instruire privind metode şi tehnici de căutare a unui loc de muncă şi de servicii de mediere în muncă. În cadrul proiectului, 75 de persoane au beneficiat şi de servicii de formare profesională în competenţe cheie de comunicare, negociere şi de muncă orientate către client.", a declarat Elena Munteanu, consultant şi consilier în carieră al WKH.
Poveşti de succes
Dintre cei 656 de beneficiari, în termen de 6 luni de la participarea la program, 15,5% şi-au găsit un loc de muncă şi au putut fi integraţi pe piaţa muncii.
Alina este unul dintre norocoşi. Tânăra avea experienţă în posturi de contabilitate în mari corporaţii, dar de mai bine de şase luni căuta fără succes un loc de muncă. Evaluarea profesională realizată în cadrul proiectului a scos la iveală latura ei creativă, iar consilierea profesională si psihologică au motivat-o să îşi schimbe domeniul de activitate. De un an lucrează în calitate de grafic designer şi se vede făcând asta toată viaţa.
Ea s-a înscris în proiect într-o perioadă în care îşi căutam loc de muncă de ceva timp şi nu reuşea să se angajeze. „În aceeaşi perioadă doream să îmi schimb cariera şi să trec de la o carieră economică la o carieră în design, dar nu aveam curajul de a face o schimbare bruscă, mai ales că ştiam că mă aflu la început de drum şi nu aveam încredere în forţele mele. Programul m-a ajutat, mai ales prin realizarea profilului de compatibilitate profesională care mi-a confirmat alegerea carierei. În urma întâlnirilor avute cu consilierii de carieră am putut înţelege mai bine cum să mă pregătesc pentru un interviu şi ce anume se cere de la un candidat de succes. Tot în cadrul proiectului am primit informaţii care m-au ajutat să îmi organizez mai bine CV-ul astfel încât calităţile mele să fie evidenţiate şi să îmi îmbunătăţesc şansele de a fi angajată", declară Alina.
S-a îndreptat spre alte domenii decât cele în care activase şi a reuşit să se angajeze
Şi Claudia a reuşit în urma participării la acest program să obţină o slujbă. Ea avea o experienţă de şapte ani ca asistent manager şi de trei luni nu reuşea să îşi găsească altceva. Voia să facă un pas în cariera, dar CV-ul şi experienţa anterioară nu o ajutau. În urma discuţiilor cu specialiştii WKH a reuşit să îşi dezvolte un CV mai detaliat, în care să îşi evidenţieze punctele tari şi să pună accent pe experienţa acumulată.
În urma evaluării, a rezultat faptul că, pentru ea, posturile potrivite ar fi în domeniul logistic, al vânzărilor ori al relaţiilor cu clienţii. Pentru a-şi creşte şansele de angajare, dar şi pentru a face un pas în carieră, consilierii au sfătuit-o să caute posturi de asistent în aceste departamente.
“Mi-au fost de mare ajutor discuţiile avute cu consilierul de carieră, analiza CV-ului meu, dar şi întâlnirile de grup. În urma lor am câştigat mai multă încredere în mine. De asemenea, un mare impact l-a avut şi etapa de evaluare în scopul autocunoaşterii profesionale: m-am îndreptat şi spre alte domenii/ posturi, nu doar spre ceea ce făcusem până la momentul respectiv. Rezultatul a fost că, la scurt timp după participarea mea în proiectul mai sus menţionat, am primit două oferte de muncă. La una din cele doua companii sunt angajată şi în prezent”, declară Claudia.
Reconversie profesională şi după 45 de ani
După o experiența de peste 10 ani în PR şi coordonare de activităţi media ale uneia dintre cele mai mari companii de telecomunicaţii din România, Dan a încercat să îşi deschidă o afacere pe cont propriu. Nu a reuşit, deci a ajuns în situaţia de a-şi căuta un loc de muncă.
S-a înscris în proiect după şase luni de căutări repetate în domeniul în care avea experienţă fără a avea rezultat, fiind dezavantajat de vârstă – peste 45 de ani – dar şi de ceea ce angajatorii vedeau a fi supracalificare.
Testarea cu instrumentul de evaluare vocaţională a arătat că, dincolo de posturile de creaţie şi publicitate, exista o potrivire mare cu posturile din domeniul administrativ şi organizare.
Astfel, în urma consilierii a conştientizat faptul că deţine şi alte abilităţi pe care îşi poate construi cariera; şi-a extins aria de căutare şi, într-adevăr, a găsit un post de manager administrativ pe care îl ocupă de peste un an. Acum simte că abilităţile lui sunt folosite în mod eficient.