Cum ajută comunicarea B2B la creșterea cifrei de afaceri a companiilor
Primul workshop va avea loc pe data de 18 mai, între orele 08:45 şi 11:30 la hotel Caro şi va aborda tema „De la Promovare la Vânzare”. Discuţiile se vor îndrepta către ce înseamnă poziţionarea în marketing, aşteptări de la acţiunile de comunicare, rolul şi tacticile marketing-ului şi ale PR-ului în creşterea afacerii precum şi bugetele care trebuie alocate unei comunicări eficiente.
„Întâlnim cazuri în care clientul cere un serviciu care este mai puțin compatibil cu obiectivul de business și cu bugetul alocat. Așteptările sunt în schimb nerealiste și, chiar dacă încercăm să redefinim strategiile de comunicare, se simte nevoia de o cristalizare a viziunii procesului de promovare. Dacă vorbim de o investiție anuală în marketing pentru o cifra de afaceri (CA) de un milion euro, bugetul ar trebui să fie de 7-8%. Acest procent depinde foarte mult și de industria din care face parte compania, vechimea ei în piață, dimensiunea forței de vânzare și mai ales de marginea de profitabilitate. Cu cât CA este mai mare, cu atât acest procent va scădea”, declară, într-un comunicat, Mariana Cosenco (foto), Managing Partner Trendelligent.
„Clienţii noştri sunt companiile care nu au un departament de comunicare dedicat şi principala provocare este să îi convingi pe antreprenori/directori generali de ce au nevoie de comunicare, cum să comunice cu agenţia, în cât timp să aştepte rezultate, cât este nevoie de implicarea lor directă şi ce buget ar trebui să aloce pentru ca acţiunile să poată avea impact. Consider că seria de workshop-uri iniţiată de Trendelligent vine în întâmpinarea unor nevoi reale pe care le au aceste companii în creşterea afacerii, prin programe de comunicare și marketing susţinute. Creşterea afacerii doar prin relaţii şi eforturi personale este limitativă la un moment dat”, declară Mara Gojgar, Managing Partner Confident PR, agenţie co-organizatoare.
La sfârșitul anului 2011 în România existau 99.077 de companii cu o CA între 100.000E/an și 5 mil E/an și 237.188 companii active cu o CA sub 100.000E/an.