Cum percep angajații din România programele de well-being
Astăzi merg la serviciu să fac pictură sau săptămâna viitoare am o oră de spa, actorie sau yoga.
Nu e S.F., e ceea ce se întâmplă în unele companii din România care oferă angajaților programe de well-being. Programele de corporate well-being implementate la locul de muncă au un impact pozitiv asupra acestora și a lucrului în echipă, potrivit unui sondaj realizat în perioada ianuarie – martie 2016, de SmartExperience, unul dintre furnizorii de soluții și programe de corporate well-being din România.
Astfel, peste 90% dintre angajații care au participat în ultimele trei luni la cel puțin un program de well-being organizat de angajatorul lor, consideră foarte utile aceste ateliere. Printre motivele nominalizate se regăsesc: oportunitatea de a-și cunoaște mai bine colegii de serviciu și îmbunătățirea relațiilor cu aceștia, creșterea nivelului de încredere în sine, posibilitatea de a experimenta activități noi, precum și șansa de a se relaxa.
Respondenții la sondaj își doresc ca următorul atelier la care vor participa să fie din zona de:
Beauty & fashion (28%)
Dezvoltare personală (17%)
Arte plastice/ Hobby (12%)
Actorie (11%)
Nutriție (9%)
Mindfulness (9%)
Body language, handmade (14%)
Altele, precum outdoor, cooking.
Ca frecvență angajații își doresc să participe la programe de well-being o dată la șase luni iar cele mai solicitate sunt atelierele de beauty & fashion, dezvoltare personală și arte plastice.
Cererea de programe corporate well-being se află pe un trend ascendent în România, cu creșteri notabile în ultimii cinci ani. „Pe de-o parte, angajatorii identifică în aceste ateliere un tip de beneficii extrasalariale prin care pot investi în starea de bine a angajaților lor, iar cei care participă simt mai eficient apartenența la echipa din care fac parte. Încă din timpul desfășurării programelor, dar și pe termen lung, angajații observă îmbunătățirea stării lor și creșterea nivelului de energie pozitivă, creșterea productivității, precum și plăcerea de a lucra în echipă,” spune Alecsandra Ioniță, Well-Being Specialist SmartExperience.
În topul experiențelor inedite pe care companiile le au la dispoziție sunt zborurile cu balonul cu aer cald, lecții de zbor cu elicopterul, zboruri de agrement, parapantă sau salt cu parașuta.
Sondajul a fost realizat în opt companii multinaționale care au împreună peste 8.000 de angajați în sediile din București și din țară și care au implementat cel puțin un atelier în intervalul ianuarie – martie 2016. Companiile sunt lideri de piață în industrii precum IT și telecomunicații, farmaceutică și sectorul financiar-bancar.
Lansată în Statele Unite ale Americii, industria de well-being este încă la început în România dar, cu șanse mari de dezvoltare. Conform unui studiu Mercer de motivare al angajaților, o analiză globală desfășurată pe 30.000 de respondenți din peste 17 țări din Europa, România s-ar situa printre țările unde factorii non-financiari joacă cel mai important rol în influențarea motivării angajaților.