Datele interne şi externe – utilizate pentru a obţine performanţă financiară
Studiul intitulat „Stepping up to the challenge: How CMOs can start to close the aspirational gap” are la bază informaţiile identificate în interviurile realizate cu peste 500 CMOs din 56 de ţări şi 19 industrii din întreaga lume. Condus de IBM Institute for Business Value (INV), studiul a relevat faptul că 94% dintre CMOs cred că analizele avansate vor avea un rol important în ceea ce priveşte atingerea obiectivelor. Totuşi, un număr tot mai mare de CMOs declară faptul că organizaţiile nu sunt pregătite pentru a capitaliza explozia de date – 82% dintre aceştia (comparativ cu 71% acum 3 ani).
„După ce am discutat cu CMOs din întreaga lume, a fost evident că tot mai multe companii dintr-o arie vastă de industrii se străduiesc să integreze prezenţa lor fizică şi digitală pentru a oferi o experienţă integrată şi eficientă clienţilor”, a declarat John Kennedy, Vice President, Marketing, Global Business Services, IBM. „Ca răspuns, am lansat IBM Interactive Experience pentru a ajuta CMOs şi alţi lideri C-Suite să conceapă şi să construiască experienţe bogate, pe baza datelor pentru clienţi şi acţionari.”
Studiul a identificat existenţa a 3 tipuri de CMO: Tradiţionalişti (37%), Social Strategists (33%) şi Digital Pacesetters (30%). Digital Pacesetters au tendinţa de a depăşi performanţele financiare, fiind pregătiţi pentru creşterea dramatică a datelor, a canalelor sociale şi a celor mobile, a integrării vânzărilor fizice şi digitale şi a canalelor de servicii. Totodată, aceştia utilizează regulat analize avansate pentru a putea obţine perspective din datele clienţilor.
63% dintre CEOs se bazează pe CMOs pentru a primi ajutor în conturarea strategiei de business
De asemenea, noul studiu a măsurat influenţa CMOs în cadrul organizaţiilor, concluzionând că nivelul de implicare strategică este în creştere. Potrivit studiului, 63% dintre CEOs implică CMO în ceea ce priveşte conturarea strategiei de business, urmaţi de CFO (72%). Studiul subliniază necesitatea CMOs de a colabora mai îndeaproape cu restul liderilor C-Suite în ceea ce priveşte deciziile strategice care sunt suţinute de date şi analize.
Studiul mai evidenţiază şi faptul că un CMO are o relaţie de lucru apropiată cu un CIO, compania având performanţe mai bune în această situaţie. CMOs performanţi au raportat faptul că au relaţii de lucru mai strânse cu CIO, faţă de cei care au fost identificaţi că depăşesc performanţele financiare.
94% dintre liderii din domeniul marketingului cred că tehnologia mobilă va reprezenta succesul în viitor
În plus, aceştia nu se simt pregătiţi pentru a capitaliza datele, 66% dintre CMOs fiind nepregătiţi pentru creşterea social media, care evoluează într-un ritm rapid. De asemenea, studiul a constatat faptul că CMOs din prezent sunt mai puţin preocupaţi de monitorizarea brandului în social media şi de valorificarea acestui aspect.
94% dintre liderii din domeniul marketingului consideră că aplicaţiile mobile vor avea un rol important în ceea ce priveşte ajutorul pentru îndeplinirea obiectivelor în următorii 3-5 ani (faţă de 80% acum 3 ani). Studiul a identificat faptul că, în particular, Digital Pacesetters adoptă modalitatea potrivită în ceea ce priveşte crearea unei strategii mobile, 58% dintre aceştia fiind capabili să conducă afacerea indiferent de locaţie sau de dispozitiv.