De ce e nevoie sa fie predata in scoli inteligenta emotionala
Educatia copilului din societatea actuala trebuie adaptata la noile rigori, iar metodele clasice de invatare nu se mai pliaza pe nevoile generatiei de astazi, sunt de parere specialistii in educatia copilului.
Conform acestora, curricula sistemului de invatamant din Romania s-a concrentrat aproape integral pe dezvoltarea intelectuala a copiilor nereusindsa-l determine pe copil sa operationeze cu acele notiuni invatate si sa-l ajute sa-si inteleaga emotiile si sa le gestioneze corespunzator.Atat psihologii cat si specialistii in educatie considera ca inteligenta emotionala nu mai reprezinta doar un moft al societatii civilizate, ci si o necesitate urgenta a sistemului educational actual. „Inteligenta emotionala, supranumita si EQ este fundatia pe care se construieste personalitatea si impreuna cu IQ creeaza un adult adaptat la viata”, declara Monica Ion, psihoterapeut adlerian la Centrul de Psihoterapie si Consiliere Familiala CUORE.
Chiar daca la ora actuala cursurile de dezvoltare socio-emotionala se predau in afara sistemului educational institutionalizat, efectele acestor cursuri au fost extrem de benefice asupra copiilor, sustin specialistii, iar pentru viitor acestia iau in calcul predarea lor in cadrul invatamantului de masa.
„Dezvoltarea socio-emotionala este un curs in care grupul in sine creeaza oportunitaţi de exersare de abilitaţi sociale şi emoţionale. In cadrul cursului, copiii au oportunitatea sa observe, sa demonstreze, sa experimenteze, sa modifice şi sa fie recompesaţi pentru achiziţii, ceea ce faciliteaza utilizarea lor in contexte sociale. Dezvoltarea abilitaţilor socio-emoţionale influenţeaza dezvoltarea cognitiva, pregatirea şi adaptarea la mediu şi previne apariţia problematicii datorate dezechilibrelor emoţionale şi comportamentale”, declaraMonica Ion.
Cu toate ca atesta necesitatea instruirea copiilor in inteligenta emotionala, specialistii considera caMinisterul Educatiei nu este pregatit inca din punct de vedere organizatoric pentru introducerea cursului de inteligenta emotionala in scoli din cauza numarului relativ mic de psihologi scolari.