De ce lucruri țin cont românii când își aleg hotelul pentru vacanță
Principalele criterii ale românilor, atunci când își rezervă hotelul pentru vacanță, sunt prețul, proximitatea față de obiectivele de interes și frumusețea împrejurimilor, arată un studiu realizat în 2017 de către agenția Momondo. La studiu au răspuns turiști din 22 de țări, cu vârste între 18 și 65. Recomandările cunoștințelor, review-urile de pe internet sau calitatea serviciilor sunt mai puțin importante pentru turiștii din România, mai relevă studiul.
Câți bani sunt dispuși să dea românii pentru o noapte la hotel
54% dintre respondenții români, din toate categoriile de vârstă, au spus că primul lucru la care se uită când își aleg cazarea este prețul. Singurii călători care pun pe primul loc apropierea de obiectivele turistice sunt chinezii. „Cei mai mulți români (46%) alocă între 81 și 190 de lei pentru o noapte la hotel, iar aceștia sunt în special tinerii între 18 și 22 de ani. Costuri mai ridicate sunt dispuși să plătească cei între 36 și 55 de ani – aproximativ un sfert dintre participanții la studiu. Ei sunt gata să scoată din buzunar până la 270 de lei”, declară Mircea Giurcă, Marketing Manager la compania care a realizat studiul.
Odată rezolvată problema banilor, 41% dintre români caută o amplasare cât mai centrală a hotelului, criteriu întâlnit și în cazul spaniolilor (50%), francezilor (41%) și italienilor (40%). Altfel, pentru 32% dintre turiștii din România este esențială frumusețea zonei în care este situat hotelul, la fel ca pentru francezi (32%) și italieni (39%).
Review-urile online, mai importante decât recomandările prietenilor
Mai puțin de un sfert dintre români pun preț pe recomandările primite de la apropiați, când vine vorba de alegerea cazării pentru vacanță. Mai mult decât aceste recomandări contează review-urile de pe site-urile consacrate, precum TripAdvisor sau Yelp. Astfel, 26% dintre români urmăresc aceste review-uri și aleg hotelul în funcție de ele.
Sfaturile amicilor contează la fel de puțin și pentru ruși (24% vs. 23%), în timp ce review-urile de pe platformele specializate online sunt cele după care se ghidează majoritatea turiștilor.
All inclusive-ul rămâne în topul preferințelor pe care le au românii
Pachetele turistice de tip all-inclusive și excursiile organizate sunt două criterii extrem de importante pentru aproximativ o pătrime dintre românii care caută cazare pentru vacanță. 19%, în principal cei între 36 și 55 de ani, au afirmat că serviciile oferite de personalul hotelier sunt chestiuni de care țin cont. Chiar și așa, alături de chinezi, turci și ruși, românii sunt cei mai atenți la calitatea serviciilor dintre cetățenii chestionați.
Pe deasupra, românii sunt din ce în ce mai tentați să călătorească independent pe timpul vacanței. Una peste alta, ei sunt interesați să găsească o balanță între costuri și facilitățile oferite de hotelul ales. „Majoritatea românilor caută hotelul care permite flexibilitate și independență în a se deplasa rapid și cât mai ușor la obiectivele pe care vor să le descopere”, mai spune Mircea Giurcă.