De ce să invidiezi comunicarea şi comunitatea lui Moş Crăciun
Merită să îl invidiezi pe Moş pentru disponibilitatea lui de a ascultă, de a-şi cunoaşte cu adevărat interlocutorul şi, ulterior, de a-i îndeplini aşteptarea. Există şi tipologia de Moş foarte abil care nu are nevoie de scrisoare, pentru că a fost atent tot anul la cum eşti şi la ce îşi doreşte inima ta. Iar atunci vorbim de o relaţie cu atât mai solidă şi mai importantă. Secretul este să asculţi, să fii parte a unui dialog şi să nu vorbeşti într-una strict despre mesajul tău.
Tendinţele în comunicare anunţate pentru 2016 vorbesc şi despre comunicarea care continuă să fie ultra-extra-uber personalizată. Poate crezi că îţi cunoşti targetul, dar trebuie să convingi de acest lucru prin ceea ce faci. Interactivitatea este din ce în ce mai la îndemână prin gadgeturi şi conectivitate. Fă în aşa fel încât să asculţi şi ulterior să mergi în piaţă cu un mesaj puternic.
Un alt punct forte al lui Moş Crăciun este acela că este foarte concentrat pe a face bucurii, pe a provoca şi pe a dărui emoţie. Şi, de aceea, comunitatea lui Moş Crăciun este una dintre cele mai râvnite. Lucrurile se întâmplă câteodată magic şi nu strict prin prisma raţionalului. Moşul nu vrea să vândă, vrea să ofere bucurii. Nu are agenţi de vânzare, are cei mai buni ambasadori ai bucuriilor. Statistic, o persoană ia decizia în suflet, caută argumente raţionale pentru a o justifică şi un context favorabil pentru a o materializa. Secretul este emoţia şi nu raţiunea.
Ai spune că poveştile sunt doar pentru copii, dar iată că Moşul este una dintre cele mai puternice poveşti ale prezentului care atinge inimile părinţilor şi bunicilor deopotrivă. Şi dacă nu te regăseşti în niciuna dintre categoriile menţionate, cu siguranţă că rezonezi cu ceva din spiritul Crăciunului şi nu joci în tabăra mică a lui Greench.
Aşadar, povestea este extrem de importantă şi ea face diferenţa. Dacă spui că produsul tău este extrem de bun sau şi mai bine, cel mai bun din piaţă, dar concurenţă ta vinde mai bine…gândeşte-te dacă tu trimiţi către publicul tău doar un produs.
Există o socoteală foarte bună pentru un business: credibilitate+vizibilitate=profit. Dar despre asta vom vorbi în următorul text când vom scrie şi despre ce înseamnă de fapt povestea unui produs sau serviciu.
Merită să îl invidiezi pe Moş. Să aveţi sărbători frumoase şi un an nou aşa cum visaţi.
Elena Prodan este senior partner la EPR Concept. Cu o experienţă de aproape 10 ani în domeniul promovării, Elena a condus departamentul de PR Antena 1 timp de aproape 4 ani şi alţi 4 ani i-a petrecut în echipa de PR Realitatea Media Group. A lucrat cu cele mai importante persoane publice din ţară şi a dezvoltat campanii de promovare de anvergură.În ultimii trei ani, activitatea sa profesională înseamnă EPR Concept, companie care oferă servicii de promovare inteligentă pentru antreprenori, branduri şi persoane publice.