De la construcţia de bază la rafinament
Employee portal susţine „engagementul” angajaţilor
Însă, odată rezolvate problemele primare sau ciclul interactiv de dezvoltare a produsului, am trecut la etapa următoare de evoluţie şi ne-am propus să acoperim şi celelalte problematici de comunicare internă, considerate de noi ca fiind nivelul de rafinament al relaţiei cu angajatul. Astfel Employee Portal nu este doar un instrument de “self service”, atât de necesar în companiile cu foarte mulţi angajaţi, cât şi un instrument care susţine “engagementul” angajaţilor.
Sunt 5 piloni pe care am rafinat Soluţia, însă înainte de a vă povesti despre ei şi rolul lor în comunicarea internă, ar trebui să explicăm modul în care interacţionează Managerul şi Angajatul în portalul angajaţilor.
Există două categorii mari de utilizatori: angajatul şi angajatul cu drepturi manageriale – managerul. Acesta din urmă are în Employee Portal întregul “panou de bord” necesar pentru conducerea eficientă a echipei şi totodată pentru a comunica cu HR-ul. Managerul are un instrument complet prin care lansează cererile de recrutare, primeşte lista scurtă de candidaţi, transmite chestionare de testare a cunoştinţelor oamenilor săi obţinute în urma proceselor de training/formare, vede rezultatele testelor. Această integrare a proceselor de recrutare, training şi evaluare are ca rezultat o economie substanţială de timp atât pentru Manager cât şi pentru Specialistul HR, astfel:
Pe procesul de recrutare – pentru manager, economia de timp este până la 15%; pentru HR, în funcţie de specificul recrutării, reducerea de timp variază între 15-20%Pe procesul de training – pe componenţa de centralizare se obţine o reducere de timp de 20-25%; pe zona de raportare între 50-60%, iar în ceea ce priveşte rating-ul pe procesele de training, la nivel de furnizor sau la nivel de trainer economia de timp este greu de cuantificat, ţinând cont de valoarea informaţiei, integrarea pur şi simplu însemnând valoare adaugată.Pe procesul de evaluare a performanţei, vorbim de o optimizare a timpului de lucru de 30-40%; pentru procesul de setare şi aliniere a obiectivelor eficienţa este de 25-30% pentru specialistul de HR, în ceea ce reprezintă monitorizarea finalizării procesului, iar pentru manager economia de timp este de cca. 15-20% pentru review-urile de evaluare la jumătatea anului şi pentru cele anuale.
Portalul angajaţilor este un melanj între formal şi non formal
Dar să revenim la rafinarea soluţiei şi prin ea a relaţiei cu angajaţii. Portalul angajaţilor este un melanj între formal şi non formal într-o proporţie atât de…
Continuarea materialului o găsiți pe www.hrmanageronline.ro.