Digitalizarea, eficiență în procesele de business
Prima parte a conferinței „Digitalizarea – trend sau tsunami în marketing și vânzări” a fost dedicată transformării pe care o generează impactul digitalizării asupra funcției de marketing.
Elena Badea, Partener și Senior Consultant, Sfera Business a explicat în cadrul conferinâei că, în cazul consumatorilor digitali, decizia de cumpărare este bazată în proporție de 56-67% pe sfaturile date de prieteni și cunoștințe, 62% dintre aceștia se informează exclusiv online pentru a căuta produsul sau serviciul dorit, iar 90% vor da feedback negativ pe rețelele de socializare în cazul în care calitatea nu este la nivelul așteptărilor lor.
Constantin Măgdălina, Expert în tendințe și tehnologii emergente, a prezentat mega-tendințele anului 2017 în marketingul digital, pe primul loc fiind mobile marketing, urmat pe locul al doilea de remarketing și programatic buying și de trecerea de la e-commerce la s-commerce (social commerce) pe locul al treilea. Un exemplu de model de business bazat pe digitalizare a fost cel prezentat de Demis Ghindeanu, Co-Fondator Marks și Pony Car Sharing, primul serviciu de car sharing din România. Demis a evidențiat modul în care au construit o comunitate de potențiali consumatori deschiși față de acest tip de serviciu, cu șase luni înainte de lansarea propriu zisă a acestuia. În acest fel au reușit să aibă peste 300 de utilizatori înscriși pe platforma până în ziua în care mașinile au început să funcționeze pe străzile orașului Cluj-Napoca, nucleu care a fost extins la 3000 de utilizatori în prezent.
În partea a doua a conferinței tema abordată a fost conversia marketing-ului digital în vânzări și creșterea veniturilor pentru companie.