Director Adjunct de Operatiuni
Detinatorul acestui post va asigura suport si activitati de coordonare pentru echipele de front office, casierie si back office din cadrul sucursalei. Directorul de Operatiuni se subordoneaza Directorului de Sucursala.
Responsabilitati cheie
1. Asigura rolul de adjunct al Directorului de Sucursala; in lipsa acestuia, reprezinta sucursala in relatiile cu tertii.
2. Angajeaza sucursala cu drept de "semnatura intai".
3. Are responsabilitati directe, legate de buna desfasurare a unor operatiuni importante:
a. este membru in comitetul de credit, aproba si urmareste inregistrarea corecta a dosarelor de credit (contracte de credit, ipoteci, gajuri, asigurari ale altor garantii), conform aprobarii comitetului de credit;
b. aproba, prin semnatura, plati si operatiuni de mare valoare (utilizari de credite, retrageri de numerar, plati de acreditive, scrisori de garantie etc.);
c. este unul dintre detinatorii de chei la tezaur, supervizeaza activ inchiderea si deschiderea tezaurului sucursalei si semneaza pentru corectitudinea registrelor de casa;
d. urmareste si ia masuri pentru reglarea nivelului de lichiditati in bancnote in toate denominarile si toate valutele pentru casa de circulatie si casa de schimb valutar.
4. Analizeaza si interpreteaza datele din sistemele de informatii si emite recomandari privitoare la utilizarea echipamentelor. Asigura concordanta dintre informatia electronica si tranzactiile sau contractele pe suport de hartie.
5. Este responsabil de controlul si supravegherea operativa a corectitudinii si promptitudinii operatiunilor efectuate de catre ofiterii de cont, back office, casierie si ofiterii de credit. Stabileste standarde de lucru pentru departamentele respective.
6. Pregateste si revizuieste cu angajatii impartirea atributiilor.
7. Este responsabil de luarea tuturor masurilor si monitorizeaza permanent ca operatiunile sa fie procesate conform legii, normelor BNR si normelor interne ale bancii.
8. Participa la elaborarea bugetelor, urmareste in scop operational si explica variatiile de la buget si propune solutii de corectare. Efectueaza estimari privitoare la cheltuieli si la rata de recuperare a cheltuielilor.
9. Este responsabil de producerea rapoartelor in forma solicitata, cu acuratete si la timp.
10. Participa la monitorizarea contractelor/acordurilor legate de probleme administrative de securitate si de logistica si intervine operativ pentru rezolvarea acestor probleme.
Calificari
Cunostinte:
Directorul de Operatiuni trebuie sa cunoasca in detaliu:
- Caracteristicile operationale de procesare si de pret ale fiecarui produs bancar;
- Legislatia, normele BNR si normele interne in domeniu;
- Practica din piata bancara romaneasca si internationala;
- Notiuni generale de drept comercial;
- Principii si experiente in domeniul managementului si supravegherii;
- Cunostinte de normare a muncii;
- Metode de prezentare a rapoartelor.
Capacitati:
- De a analiza si de a lua decizii intr-o mare varietate de probleme operationale si administrative;
- De a face recomandari temeinice privitoare la politici si proceduri;
- De a stabili si mentine relatii eficiente de colaborare cu personalul primariilor, cu reprezentanti oficiali, reprezentanti ai altor agentii si, in general, cu publicul;
- De a conduce proiecte si de a le finaliza;
- De a comunica clar si concis pe cale verbala sau in scris;
- De a interpreta in mod corespunzator si de a lua decizii in conformitate cu legile, reglementarile si politicile bancii;
- De a pregati rapoarte complete si precise.
Experienta si pregatire
Orice combinatie echivalenta cu o experienta si o pregatire care pot asigura cunostintele si abilitatile mentionate.
O modalitate standard de a obtine aceste cunostinte si abilitati ar fi:
Experienta – Ani suficienti de experienta progresiva in cadrul sucursalei, inclusiv experienta de conducere si supraveghere a activitatilor de lucru;
Pregatirea – Echivalentul unei diplome de masterat de la un colegiu sau o facultate acreditata.