Director Marketing/ BRAND Manager/ Product Manager
In marketing, se intalnesc mai multe pozitii: Director Marketing, Brand Manager, Product Manager, Market Research, Asistent Marketing.
In acest numar, vom descrie postul Brand Manager.
Va veti intreba de ce nu incepem cu o pozitie de top sau cu una de entry level, ci cu o pozitie de middle management. Facem aceasta pentru a surprinde mai bine pozitia care este cel mai des intalnita si care defineste foarte bine cerintele marketingului.
Responsabilitatile unui Brand Manager sunt intalnite atat la Directorul de Marketing – care se va ocupa de toate brand-urile firmei, cat si la Product Manager – la nivel de produs. In principal, Brand Managerul ii raporteaza Directorului de Marketing si are in subordine Product Managerii si Asistentii de Marketing.
Summary Statement
Brand Managerul este raspunzator direct de managementul mixului de marketing al tuturor brandurilor din subordine. Acest management va fi facut in vederea optimizarii performantelor brandurilor.
Scop
nPlanificarea si conducerea strategiei de marketing pentru promovarea brandurilor firmei catre beneficiar in cea mai atragatoare maniera posibila; nGasirea cailor de crestere a profitului pe fiecare brand in parte, a volumului si market-share-ului, in timp.
Responsabilitati:
- Implementarea si dezvoltarea strategiei de brand si dezvoltarea strategiei de comunicare;
- Efectuarea si coordonarea strategiei agreate si asigurarea realizarii profitului;
- Asigurarea succesului brandului, a dezvoltarii acestuia si obtinerea unei imagini puternice si stabile in piata;
- Coordonarea si instruirea subordonatilor;
- Identificarea noilor oportunitati pentru brandul in cauza;
- Permanenta studiere a pietei si a evolutiei vanzarilor, pentru a cunoaste in orice moment situatia din piata;
- Propunerea, efectuarea diverselor evenimente de promovare a produselor in vederea sustinerii strategiei de marketing, cu acordul Directorului de marketing;
- Colaborarea cu diverse agentii, advertising agencies, media agencies, precum si cu alti furnizori de servicii pentru a acoperi cu succes planurile de marketing;
- Implementarea si dezvoltarea, impreuna cu agentiile mai sus-mentionate, a campaniilor de publicitate;
- Controlul si analiza bugetului de marketing pentru brandurile afiliate;
- Initierea studiilor de piata in vederea obtinerii datelor necesare pentru imbunatatirea performantelor;
- Dezvoltarea, organizarea si controlul programelor orientate catre consumator, definite prin strategia de produs;
- Controlul imaginii publice a produselor;
- Monitorizarea rezultatelor spoturilor publicitare;
- Conducerea si furnizarea informatiilor catre intreaga echipa;
- Determinarea obiectivelor/strategiei brandului, atat pe termen scurt, cat si pe termen lung si crearea planului de activitate pe fiecare brand;
- Monitorizarea continua a propriului brand, dar si a dezvoltarii competitorilor – mai ales anticiparea strategiei si potentialelor miscari ale competitiei.
Interactiunea cu alte departamente
Brand Managerul colaboreaza continuu cu departamentele comercial, de vanzari, market research, trade marketing, product development, pentru a se asigura ca i se ofera cel mai bun suport pentru executarea cu succes a planului de marketing.
Interactiunea cu factori externi
Brand Managerul colaboreaza in mod direct cu advertising agencies, research agencies, media agencies.
Pachetul salarial
Director de Marketing: 2000 – 2500 EURO + masina + telefon mobil + asigurare medicala.
Brand Manager: aprox. 1500 EURO + masina + telefon mobil +/- asigurare medicala.
Product Manager: aprox. 500 – 700 EURO + telefon mobil.