Diverta intra in insolventa si inchide magazinele neprofitabile
Criza economica a generat pe de o parte reducerea traficului din spatiile comerciale, dar si reducerea puterii de cumparare, efectele fiind scaderea numarului de bonuri si scaderea valorii medii a cosului. In aceste conditii, lantul de magazine Diverta a incheiat anul 2009 cu vanzari de 30 milioane de euro, cu 37% mai putin fata de anul precedent. Ca raspuns la situatia economica dificila, compania a luat mai multe masuri de crestere a eficientei, cele mai notabile fiind reducerea fondului de salarii cu 45% si a numarului de angajati din retail cu 40%.
Prin planul de reorganizare, Diverta isi propune sa inchida magazinele neprofitabile cat mai rapid, astfel incat compania sa poata acumula in perioada urmatoare un excedent de resurse si sa fie astfel in masura sa restituie din datoriile cumulate. Acest pas nu interfereaza cu planul Diverta de a atrage capital, fiind in negocieri cu mai multi investitori institutionali interni si externi, inclusiv prin apelarea procedurii de listate la bursa.
Diverta va continua planul de organizare pe o structura de tip holding, societatea mama impreuna cu alte 4 societati fiind deja functionale. De asemenea, in paralel se poarta negocieri pentru francizarea magazinelor de dimensiuni reduse operate de companie. Administratorul propus pentru procedura de reorganizare judiciara este Casa de Insolventa Transilvania.