Effie lansează Effie Effectiveness Index România
Effie Effectiveness Index se alcătuiește la nivel global și identifică și clasifică cei mai eficienți clienți, agenții și branduri din industria de marketing și comunicare, reunind informațiile despre câștigătorii și finaliștii din competițiile Effie din 40 de piețe. Effie Index a fost lansat în 2011 pentru a prezenta cei mai eficienți clienți, agenții și branduri la nivel global, regional, în anumite țări, sau distinct, pe categorii de produse.
În clasamentul Effie Effectiveness Index România 2014, cei mai eficienți clienți sunt Vodafone România cu un Gold Effie și un Grand Effie și Procter & Gamble România cu 2 Silver Effie, un Bronze Effie și 2 nominalizări. Aceștia sunt urmați de Unilever, Mediafax, PepsiCo România, The Coca-Cola Company și Ursus Breweries.
Clasamentul brandurilor este condus de Vodafone, câștigătorul Grand Effie pentru campania „Ghiță The Social Shepherd” și a unui Gold Effie cu aceeași campanie. Următorii clasaţi sunt Gândul, P&G Multibrand, BRD Groupe Société Générale și Lay's.
Top 3 agenții sunt Graffiti BBDO cu 2 Gold Effie, 4 Silver, 1 Bronze și două nominalizări, McCann cu 3 Gold Effie, un Bronze, 3 nominalizări și Grand Effie, Geometry Global cu 2 Silver, 2 Bronze, 4 nominalizări. Acestea sunt urmate de Leo Burnett & Target și de GMP Advertising.
În cadrul festivităţii de premiere au fost acordate 40 de premii, dintre care un Grand EFFIE, 11 trofee de aur, 15 de argint şi 13 de bronz și au fost premiate în total 18 agenții de comunicare: Cohn & Jansen JWT, Geometry Global România, GMP Advertising, Graffiti BBDO, Jazz, Leo Burnet & Target, Lowe & Partners, McCann Erickson, Mindshare Media, Next Advertising, Papaya Advertising, Propaganda, Publicis Bucharest, Starcom MediaVest Group, The Geeks și Wunderman România.