GolinHarris lansează un nou model de business
Matricea de organizare a fost deja implementată în birourile din SUA, Marea Britanie, Suedia şi acum în România, cu doar câteva săptămâni înaintea lansării oficiale din China.
“Noua abordare subscrie unei viziuni de business axată pe hiperspecializare şi cultivarea talentului fiecărui membru al echipei. Rolul fiecarui om este practic dictat de înclinaţiile sale native. Modelul g4 înseamnă dacă vreţi «o diviziune a talentelor». Ceea ce ne propunem este o dezvoltare holistică şi transformarea PR-ului într-un agregator. Sper că într-un an nu ne veţi mai numi doar agenţie de PR, pentru că vom oferi mult mai multe servicii. Ceea ce ne propunem este să ne dezvoltăm în direcţia integrării celor patru noi tipuri de media: earned, shared, owned şi bought”, a declarat, într-un comunicat, Matt Neale (foto 2) preşedinte al International GolinHarris.
În modelul g4 rolurile echipelor se configurează altfel decât într-o agenţie tradiţională, bazată pe echipe de generalişti şi segmentare ierarhică în funcţie de vechime. g4 este construit în jurul a 4 comunităţi de specialişti şi se bazează pe aptitudini şi performanţă. g4 combină aşadar într-o singură entitate 4 arii de expertiză:
- Strategii sunt analiştii care înţeleg evenimentele şi forţele ce impactează viitorul şi businessul clientului. Înarmaţi cu rezultatele celor mai noi cercetări, strategii sunt cei care descoperă acele informaţii cheie ce inspiră campanii originale şi de succes.
- Creatorii sunt gânditorii îndrăzneţi, care au acest talent de a genera întotdeauna alte şi alte idei inovatoare, care fac diferenţa. Ei sunt povestitori desăvârşiţi, care modelează şi creează conţinut pentru a aduce ideile la viaţă.
- Conectorii sunt experţi în relaţionare, care conectează diversele tipuri de audienţe, din ce în ce mai fragmentate, mai specializate. O comunitate unită indiferent de regiunea de pe glob unde se găsesc, ei sunt acei specialişti care ştiu să combine în mod eficient canalele media sociale cu cele tradiţionale.
- Aflaţi în centrul modelului g4, Cataliştii sunt adevăraţi agenţi ai schimbării, care dirijează implementarea integrată, holistică a campaniilor. Ei coordoneazătoate microdisciplinele,interacţionează cu celelalte 3 comunităţi de specialişti şi descoperă oportunităţi pentru a-i plasa pe clienţi mereu cu un pas înainte.
Pentru a susţine noua structură şi nevoile specifice fiecărei comunităţi, agenţia a investit masiv în ultima perioadă în crearea unor instrumente şi procese proprii.
The Bridge™este o reţea de centre multimedia creată cu scopul de a facilita plasarea rapidă a mesajelor în media tradiţională, dar mai ales digitală, identificarea oportunităţilor în timp real şi implicarea influenţatorilor din online şi offline. Fiecare Bridge™este populat de o echipă mixtă de specialişti, de la manageri de proiect la specialişti în media relations, de la experţi în digital la producători gata să creeze instrumentele adecvate fiecărui moment, fiecărei poveşti.
Alte instrumente special create de GolinHarris sunt Bright Collective™, un sistem de colectare a ideilor de la comunităţile de Creatori din toate regiunile lumii şi Planning Cube™, un tool de planificare strategică ce permite echipelor agenţiei să fie povestitorii secolului XXI, pregătiţi să spună poveştile clienţilor la momentul cel mai bun, pe limbajul cel mai bun, în mediul cel mai bun, indiferent că vorbim despre media owned, shared, earned sau bought.
Odată cu noul model, GolinHarris Bucureşti şi-a relansat site-ul şi blogul de companie şi a lansat pagina proprie de facebook.