Google continuă campania împotriva știrilor false. Ce decizie a luat conducerea gigantului IT
Astfel, sistemul care va fi funcțional pentru toate limbile va utiliza parteneri terți precum site-uri specializate ca Snopes și PolitiFact, sau echipe de "fact-checking" din media generaliste, cum ar fi Washington Post, pentru a verifica dacă o știre este adevărată, falsă sau undeva între acestea două, informează Agerpres, citând AFP. De asemenea, Google va aproba toți partenerii utilizați care vor informa utilizatorul cu privire la verificarea efectuată asupra unei informații.
"Prin afișarea în rezultatele căutărilor a acestor verificări credem că le va fi mai ușor oamenilor să examineze și să evalueze (informațiile — n.r.) pentru a-și forma apoi propria opinie', au scris vineri pe acest blogJustin Kosslyn, manager de produs la Jigsaw și Cong Yu, cercetător în cadrul Google Research.
Campania împotriva stirile false a început o dată cu alegerea lui Donal Trump în funcția de președinte al Statelor Unite. De asemenea, Facebook a anunțat joi publicarea unui mic ghid prin care utilizatorii pot detecta știrile false.