Grupul Tiriac a trecut printr-un proces de rebranding
Procesul de rebranding inseamna si o schimbare de mentalitate de business, influentand Grupul din toate punctele de vedere: operational, social, economic, cultural si strategic.
La nivel organizational, s-a schimbat imaginea Grupului, s-au redefinit valorile, misiunea si viziunea, s-au eficientizat activitatile, s-au recreionat fluxurile de lucru si s-au optimizat costurile.
“Prin actualul proces de rebranding, am convingerea ca acest demers va aduce organizatiei si membrilor ei beneficii de imagine si comerciale care vor contribui in continuare la dezvoltarea afacerilor noastre”, declara Ion Alexandru Tiriac.
Procesul de rebranding are impact imediat si vizibilitate sporita in special pentru reteaua de distributie si service Tiriac Auto. In cadrul procesului de rebranding, s-au recladit valorile fundamentale, s-au uniformizat procedurile de lucru, s-au aliniat procesele operationale, s-au construit echipe, s-au ajustat strategii si s-a implementat o noua imagine organizatiei, toate pe fondul continuarii activitatii obisnuite. Nu in ultimul rand, s-au organizat cursuri de dezvoltare personala si profesionala pentru angajatii din vanzari si servicii post-vanzare (service), cu focus pe relatia cu clientul.
Elementul cel mai ofertant din punct de vedere vizual al intregului proces de rebranding este Blazonul Tiriac. Acesta respecta din punct de vedere al simbolurilor reunite, cromaticii si constructiei toate standardele aferente, fiind atestat de Comisia Nationala pentru Heraldica a Romaniei. Blazonul reuneste valorile principale ale organizatiei: Leul simbolizeaza integritatea si puterea. Albina incadrata de cele doua romburi inseamna munca organizata si disciplina. Steaua este viziunea asupra drumului urmat. Turnul reprezinta stabilitatea, protectia si dorinta de inaltare. Reunind intr-o singura entitate valoarea trecutului si directia de urmat in viitor, blazonul mai are un semn distinctiv: dublul T – care reprezinta continuitatea in business.
Aceasta imagine va fi asociata numelui fiecarei linii de business si a fost realizata in urma unui amplu proces de cercetare si creatie, derulat de catre echipa Tiriac impreuna cu parteneri din exteriorul organizatiei.
“Am realizat un amplu proces de selectie la care au participat cele mai cunoscute agentii de branding din tara. Impreuna cu castigatorii concursului, am dezvoltat un nou simbol pentru marca Tiriac. Logotipul final a fost ales in urma unui studiu intern realizat pe un esantion reprezentativ de colegi, selectati din toate diviziile Grupului; in cadrul acestuia, majoritatea a ales blazonul ca fiind cel mai puternic si reprezentativ simbol pentru marca Tiriac. Pornind de la logotip, s-au dezvoltat toate liniile de identitate si comunicare apartinand noii marci: manualul de brand, designul elementelor de signalistica interioara si exterioara, aspectul documentelor oficiale ale organizatiei etc. Totodata, am creat o intreaga filosofie de marca, ce se va regasi in viitoarele campanii de marketing si comunicare pentru reteaua de distributie si service Tiriac Auto, cat si pentru celelalte branduri din portofoliul Grupului Tiriac", a declarat Valentin Safta, Marketing Director Tiriac Holdings.