Industria de publicitate online din România și-a desemnat câștigătorii
La ediția de anul acesta a IAB Mixx Awards au fost înscrise 27 de campanii de către 13 agenții.
”Înscrierile de anul acesta au reprezentat foarte bine nivelul și interesele industriei locale. Competiția a fost destul de acerbă și s-au obținut punctaje destul de echilibrate și apropiate. Ne dorim ca anul acesta să venim în sprijinul tuturor participanților cu feedback și recomandări, informații care să le fie utile pe viitor”, a declarat Ioana Anescu, Director Executiv al IAB România.
Campaniile câștigătoare, în funcție de cele 10 categorii, ale IAB Mixx Awards de anul acesta sunt:
- Brand Awareness and Positioning – „Mega Image Virtual Garden” – Interactions pentru Mega Image
- Direct Response & Lead Generation – „SEAT Webshop – The online shop for new and used cars” – Interactions pentru SEAT
- Best Brand/ Product Launch – „Bursa binelui BCR” – Kinecto (CSR Platform Launch Campaign) pentru BCR
- Experimental and Innovative Campaign – „The Five to Two News” – Interactions pentru Kit Kat (Nestle)
- Cross-Media Integration – „Dero Clăbucel” – Mindshare pentru Unilever SCE
- Branded Content, Blogging Campaigns and PR Campaigns – „#apartIKEA – The Rented Apartment” Experiment – The Practice pentru IKEA România
- Mobile App – „Prim ajutor” – Mobile Works pentru Crucea Roșie
- Rich Media Display – „Călătoria Note 10.1” – Starcom & Digital Star pentru Samsung
- Best Social Media Apps – „Manifest pentru creativitate” – Starcom & Digital Star pentru Samsung
- Best Digital Mixx Campaign – „SEAT Webshop – The online shop for new and used cars” – Interactions pentru SEAT
Cu patru premii obţinute în concurs, inclusiv premiul pentru cea mai bună campanie a anului, la care se adaugă două nominalizări, agenţia Interactions a fost desemnată marea câştigătoare a IAB Mixx Awards Romania.
„În acest moment avem cel puţin un premiu sau nominalizare în competiţii importante pentru aproximativ 80% dintre brandurile pentru care lucrăm sau pentru care am lucrat – Mega Image, Kit Kat, SEAT, Groupama, Clickshop, Joe, Mediapost Hit Mail, Mobexpert şi Maggi. Obiectivul pentru anul viitor ar fi sa ajungem cat mai aproape de 100%! Felicitări pentru reuşită întregii noastre echipe: Irene Catan, Roxana Nita, Courtney Moreira, Roxana Sava, Alice Mihalache, Andreea Stan, Adriana Postescu, Diana Angheluta, Catalina Ilie, Catalin Raescu, Daniel Nicorescu, Radu Dalbea si Andrei Pop.”, a declarat Adrian Alexandrescu, Managing Partner Interactions.
Juriul IAB Mixx Awards de anul acesta a fost compus din: Răzvan Căpănescu (Chief Creative Officer at Publicis Bucharest), Adrian Boțan (VP Creative Excellence at McCann Worldgroup Central East Europe), Alex Vișa (Marketing & Online Communication Executive), Doina Costache (Head of Multiple Industries, Google Romania), Tudor Galoș (Consumer Marketing Manager at Microsoft), Alina Petri (Advertising & e-business Division Director la Romtelecom) și Călin Rotăruș (Founder at BCCR).
Jurizarea a fost realizată exclusiv online, iar membrii juriului nu au avut acces la numele agenției participante, ci doar la numele campaniei și al clientului. S-au păstrat, de asemenea, criteriile de eligibilitate, și, în cazul în care un membru al juriului a intrat în conflict de interese cu agenția sau brandul, acesta nu a avut drept de vot. În momentul calculării punctajului final acumulat de o campanie, formularele de notare au fost luate aleator, fără a fi văzute și numele campaniei și/sau al clientului/ agenției. Membrii juriului au notat observații și argumente pentru fiecare punctaj acordat, iar acestea vor fi trimise ca feedback general și centralizat către fiecare agenție înscrisă în competiție.