Industria telecom conduce investițiile pe piaţa online locală
Conform studiului, valoarea pieței de publicitate online pe primul semestru al anului în curs a fost de 45,5 mil lei, cu 2% mai puțin comparativ cu primul semestru al anului 2012.
Topul celor mai mari industrii investitoare este completat la distanță de sectorul bancar (4,4 milioane lei) și auto (4,2 milioane lei). În privința formatelor, cele Embedded rămân de departe cele mai utilizate în publicitatea online în primul semestru al anului 2013, urmate la o distanță considerabilă de Interruptive Formats.
Legat de dinamica pieței măsurate în cadrul studiului, se observă o tendință de scădere, atât față de semestrul similar (S1) al anului trecut (2%), cât și față de cea de-a doua jumătate a anului – S2 2012 (față de care s-a înregistrat o scădere de 12%). Ținând cont de valoarea raportată de grupul de referință, scăderea pieței este și mai abruptă – 23% față de S2 2012 și 17% față de S1 2012.
Anul acesta, au fost incluse pentru prima dată și o serie de agenții de media, în scopul măsurării investițiilor și în rețele externe, nu doar la publisherii autohtoni. Au fost introduse 3 segmente noi: search engines, social media și foreign networks. Astfel, numărul companiilor participante la studiu a ajuns la 23, în condițiile excluderii a două companii care nu au furnizat datele în timp util. Acest demers va continua și pentru edițiile din anii viitori.