IT Outsourcing, din capitală în provincie
Piața de IT Outsourcing adresată companiilor occidentale, dar cu servicii livrate din România, este în plină creștere. Țara noastră stă bine în Europa, dar și în lume, la acest capitol. În Europa, doar Polonia se poate mândri cu o industrie mai dezvoltată, dar, raportat la populație, venitul pe cap de locuitor din outsourcing este mai mare în România. Piața locală este mai mică. Puținele proiecte din România sunt, de obicei, legate de servicii ce au o valoare adăugată mică (Break & Fix, Field etc.). Majoritatea companiilor mari și medii cărora li se adresează o astfel de piață sunt filiale ale unor grupuri multinaționale și, de multe ori, politica de outsourcing și furnizorul de servicii sunt impuse de către grup.
De exemplu, SCC Services România aparține grupului britanic SCC, unul dintre cei mai mari furnizori independenți de soluții IT din Europa. În Romania, compania a înființat un sediu la Iași, în aprilie 2006, ca un proiect-pilot pentru fondarea unui centru european de asistență tehnică și suport. Au pornit cu o echipă de 24 de persoane. Primele servicii oferite au fost cele de tip Service Desk în limba italiană, printre primii clienți numărându-se companii precum Luxottica, Versace etc. Pe parcursul anilor a fost dezvoltată o gamă din ce în ce mai variată de servicii, acoperind mai multe limbi de circulație internațională: engleză, franceză, spaniolă, italiană, germană, portugheză, rusă și olandeză.
În prezent, compania are două sedii, unul la Iași (Headquarters) și unul la Bacău. Din 2006 până în 2013 s-a produs o creștere constantă a numărului de angajați, însă după inaugurarea sediului de la Bacău, în 2013, în doar doi ani numărul lor s-a dublat, ajungând acum la peste 900.
La Iași mai există o clădire secundară cu dublu rol, de site pentru back_up recuperare date și care este folosită şi ca centru de training pentru noii angajați.
SCC oferă servicii în egală măsură clienților din sectorul public, celor din sectorul privat, din Marea Britanie, Franța, Spania, dar și filialelor acestora din alte țări europene și de pe alte continente. Clienții mai cunoscuți sunt British Airways, BAE Systems, Haullote, Aeroports de Paris şi PSA Peugeot Citroën.
Serviciile pe termen lung (Managed Services) sunt principalul obiect de activitate al centrului nostru din România. Pentru proiectele de scurtă durată și consultanță (Professional Services), de obicei este necesară prezența la sediile clienților, ceea ce face ca aceste servicii să fie de cele mai multe ori livrate de ingineri și consultanți din țările respective.
O altă metodă care se dovedește de succes în atragerea de noi candidați este programul lor de internship, desfășurat pe o durată de trei luni, din iulie până în septembrie. Pe durata internshipului, participanții au șansa de a lucra în mai multe echipe, beneficiază de training pe tehnologiile utilizate în companie, dar și de un sistem coerent de remunerare și de bonusuri. La finalul perioadei au posibilitatea obținerii unui contract de muncă full-time.
De asemenea, angajații au posibilitatea de a avansa fie în plan vertical și a trece de la poziții operaționale la cele de management, fie de a-și dezvolta cunoștințele tehnice. Cei mai mulți dintre specialiștii lor au început cariera la SCC pe poziții entry-level și s-au specializat în decursul anilor prin participarea la cursuri tehnice și de dezvoltare personală.
Viitorii angajați se recrutează din liceu
Pe o piață extrem de competitivă precum cea din IT, candidații deja calificați în tehnologiile căutate de SCC România sunt în număr insuficient. Pe lângă participarea activă la toate evenimentele de recrutare tradiționale: (târguri de joburi, simpozioane, conferințe și concursuri tematice), compania a început să investească mult în creșterea interesului pentru domeniul IT în rândul elevilor de liceu și al studenților. De exemplu, în colaborare cu universitățile și liceele de top din Iași și Bacău, SCC organizează sesiuni de informare despre oportunitățile de carieră și evenimente de tip Open Days, în cadrul cărora studenții și elevii vizitează birourile, discută cu membrii echipelor și au posibilitatea să experimenteze la fața locului mediul de lucru într-o multinațională.