Jumătate dintre români, diagnosticaţi cu deficienţe de auz
Centrul Medical Audio-Optica a desfăşurat în luna martie Programul Naţional de Testare Gratuită a Auzului, cu scopul de a informa şi educa publicul cu privire la numărul tot mai mare de probleme de auz netratate. Astfel, 2.352 de persoane au beneficiat de testarea gratuită a auzului, dintre care 1.105 (47%) au fost identificate cu diferite deficienţe de auz.
Testarea gratuită a auzului a avut loc la cabinetele Audio-Optica din Bucureşti, Braşov, Buzău, Bacău, Iaşi, Craiova, Deva, Cluj, Slatina şi Ploieşti. Consultaţiile s-au realizat cu aparatura de ultimă generaţie, iar vizitatorii au beneficiat inclusiv de interpretarea rezultatelor, primind cea mai eficientă soluţie pentru rezolvarea problemelor lor.
Testarea preventivă este foarte importantă, deoarece pierderile de auz se declanşează fără simptome vizibile, astfel, există numeroase situaţii în care pacienţii au impresia că aud bine, când de fapt au o pierdere uşoară de auz. „Hipoacuzia poate fi numită handicapul invizibil, dar impactul asupra calităţii vieţii poate fi foarte mare. Marea majoritate a hipoacuziilor avansează treptat şi sunt observate abia în momentul în care devin o mare problemă,” a declarat medicul primar ORL Gabriela Ciorbea.
Acţiunile de informare s-au adresat atât publicului larg, cât şi sectorului medical, deoarece, în mod surprinzător, marea majoritate a medicilor generalişti nu îşi întreabă pacienţii la controalele de rutină dacă au probleme de auz, aceste deficienţe fiind printre cele mai neglijate afecţiuni.
Pe tot parcursul programului de testare gratuită, Centrul Medical Audio-Optica a desfăşurat mai multe acţiuni de informare, campania socială fiind realizată în parteneriat cu primăriile din marile oraşe din ţară şi cu susţinerea Fundaţiei „Europa, Ţara Mea”.
Datele statistice pe plan mondial arată că, în prezent, numărul persoanelor cu scăderi de auz depăşeşte ca procent pe cel al persoanelor cu probleme de văz. Astfel, potrivit studiilor, 12%-14% din populaţia globului suferă de pierderi de auz, acest procent fiind în creştere cu 14% -20%, în cazul persoanelor care sunt expuse la medii poluate fonic. Totodată numărul tinerilor care au o pierdere de auz este în creştere, deoarece aceştia obişnuiesc să asculte muzică la volum ridicat la playere sau ipod-uri şi frecvetează discoteci.
În cele mai multe cazuri pierderile de auz pot fi rezolvate cu succes dacă sunt diagnosticate la timp, în caz contrar, ele pot genera consecinţe complexe. Studii numeroase au legat pierderile de auz netratate de o varietate de probleme fizice şi emoţionale, precum şi o atenţie redusă şi riscuri mai mari în ceea ce priveşte siguranţa personală.
Audio-Optica este o companie specializată în domeniul audiologiei, protezării auditive, opticii şi comercializării de echipamente medicale specifice.