Marketing Research Conference 2014, dezbatere despre industria marcomm din România
În cele două zile, conferința și workshop-ul vor aborda cele mai în vogă trenduri în research, manifestate la nivel internațional și local. Evenimentul promite să ofere tool-uri și metodologii accesibile atât IMM-urilor, cât și corporațiilor, să inspire profesioniștii din marcom și să ofere insight-uri interesante despre connected consumer. Agenții de research cu tool-uri și studii relevante pentru trendurile actuale, agenții de online și de media cu soluții de eficientizare a advertisingului livrat, branduri care profită de volumele mari de date pe care le dețin pentru dezvoltarea business-ului și agenții de advertising care au utilizat insight-urile din research în campanii se vor regăsi printre speakerii evenimentului.
În prima zi a evenimentului, tool-urile de nouă generație vor deschide segmentul de conferință. Miriam Moroianu și Cătălina Laschon (Nielsen România) vor prezenta metodologia Neurofocus, pornind și de la un studiu de caz în care aceasta a fost utilizată pentru testarea de spoturi TV. TOBII Portable Eye Tracking System va fi apoi testat de participanții din sală, sub îndrumarea Mihaelei Uriciuc și a Georgianei Manea (ISRA Center).
Conferința va continua cu o aprofundare a research-ului digital, pornind de la cele mai utilizate tool-uri pentru derularea de cercetări de piață și ajungând la case studies și insight-uri descoperite.
Prima zi este încheiată cu un workshop despre mobile research susținut de Daedalus Millward Brown, desemnat Mobile Researcher of the Year în 2013.
Participanții la workshop vor participa la un studiu live pe smartphone cu script și chestionar, iar raportul și interpretarea datelor vor fi realizate în timp real. Trainingul se va încheia prin trecerea în revistă a unor key learnings pentru advertisingul și online commerce pe smartphone.
Cea de-a doua zi a evenimentului, 26 iunie, va face lumină în comportamentul consumatorului conectat. În prima parte a zilei se va discuta despre consumatorul aflat în fața televizorului și modul în care interacționează cu alte device-uri, dar și despre optimizarea advertisingul livrat lui. Cum consumatorul conectat nu trăiește doar în mediul urban, existând aproape 4 milioane de utilizatori de internet în mediul rural, Alexandra Iavorschi (Starcom MediaVest Group) va prezenta un studiu care vizează tocmai acest consumator și stilul lui de viață, consumul de presă, subiectele de interes și cheltuielile pe gospodărie. Daedalus Millward Brown va prezenta apoi un case study cu tema „Cross Media Effectiveness” – un studiu realizat pe o campanie Dove împreună cu Google, care urmărește eficientizarea investițiilor în campanie și rolul deținut de You Tube.
La jumătatea zilei, reprezentanți ai brandurilor mari, printre care și Lucia Ciucă (eMAG), vor discuta despre modul în care văd utilizatorul conectat, despre demersurile de cercetare realizate în ultimul an și modul în care insight-urile obținute au fost utilizate în campaniile marketing.
Conferința se va încheia într-o notă ieșită din comun, privind cercetarea de piață dintr-un unghi creativ unde speakerii se vor întrece să ofere rezolvări creative de research pentru probleme punctuale de business ale clienților.