Măsurarea KPIs nu este suficientă pentru a construi engagementul
Există o serie întreagă de modele care ne ajută să înţelegem ce înseamnă engagementul, ce îl compune, cum pot fi calculate scorurile lui. Dar de câte ori nu v-aţi regăsit în faţa cifrelor încercând să decodificaţi mesajul lor? Să înţelegeţi ce este dincolo de acestea şi mai ales ce spun ele despre ceea ce se întâmplă în mintea colegilor care le-au generat.
De la astfel de întrebări a plecat şi proiectul Orange – GfK în care ne-am propus să întelegem ce înseamnă cu adevarat engagementul oamenilor şi cum poate fi el susţinut şi dezvoltat. Şi, fără să pretindem că am găsit reţeta miraculoasă – ba dimpotrivă, am ajuns la concluzia că nu există o astfel de reţetă universal valabilă! – am reuşit să vedem prin ochii angajaţilor Orange, să le înţelegem perspectivele, nevoile şi să construim împreună soluţii.
Despre comunităţile online se vorbeşte din ce în ce mai mult în ultimii ani, fiind o alternativă de cercetare tot mai des folosită în proiecte care vizează înţelegerea unui grup de oameni uniţi de o zonă de interes comună, fie ea o marcă, un serviciu, o categorie de produse consumate sau un hobby.
În urmă cu aproximativ un an, atunci când colegii de la Orange ne-au lansat provocarea de a ne gândi la un plan de cercetare prin care să înţelegem mai multe despre engagementul oamenilor din companie, am spus “ok, iată ocazia perfectă să replicăm experienţa pozitivă pe care o avem cu clienţii Orange în comunitatea de utilizatori şi pentru acest scop”.
Evident, Orange pleca din poziţia corporaţiei conştiente şi extrem de bine organizate care derulează periodic studii interne pentru măsurarea KPIs în zona de engagement. Mai mult, aceşti indicatori arătau foarte bine, erau în “zona verde” a scalei de evaluare.
Legitim, apare întrebarea: “dacă avem astfel de studii şi urmărim conştiincios evoluţia acestor indicatori, avem programe de HR bine documentate, de ce mai este nevoie de un demers complementar?” Pentru că, aşa cum îi place să spună lui Denis Alnitei, Organizational Development Manager Orange România, am vrut să vedem “Cât de verde este cu adevărat verdele?” şi ce este de fapt în spatele acestor indicatori, cum sunt ei înţeleşi de oamenii care formează organizaţia şi cum pot fi aceştia co-optaţi în soluţii de optimizare a lor. Pentru că, atunci când este vorba de oameni, este vorba despre emoţii, despre motivaţii, despre nevoi.
Citeşte mai mult pe hrmanageronline.ro