Ministerul Muncii a aprobat procedura de restructurare si reorganizare a institutiei
Potrivit ordinului, “in cazul incetarii raporturilor de serviciu se acorda un preaviz de 30 de zile calendaristice. In perioada de preaviz se poate acorda, dupa caz, reducerea programului de lucru pana la 4 ore zilnic, fara afectarea drepturilor salariale cuvenite”.
In perioada de preaviz, Directia Resurse Umane va pune la dispozitie lista posturilor vacante corespunzatoare existente in cadrul institutiei si va solicita Agentiei Nationale a Functionarilor Publici lista functiilor publice vacante.
Ordinul nr. 614/27.07.2010 pentru aprobarea Procedurii de restructurare si reorganizare la nivelul Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale mai stipuleaza ca, in situatia in care, pentru posturile vacante corespunzatoare oferite persoanelor aflate in perioada de preaviz, opteaza cel puţin 2 persoane, se va organiza examen.
De asemenea, “functionarii publici ale caror raporturi de serviciu inceteaza in conditiile prezentului ordin beneficiaza de indemnizatie de somaj, conform legii. Actul administrativ de incetare a raporturilor de serviciu poate fi contestat in termen de 30 zile calendaristice de la data comunicarii la instanta competenta”.
Daca in cadrul unui compartiment a carui structura organizatorica sau de posturi a fost modificata.exista un post de aceeasi categorie, clasa si/sau grad profesional, ocupat de un singur functionar public, acesta nu va mai sustine proba de examen pastrandu-si postul respectiv, se prevede in procedura anexata ordinului.