Ministerul Sanatatii le va taia functionarilor lenesi si incompetenti pana la 20% din salariu
Incepand din aceasta luna, documentele care se eliberau numai la sediul Ministerului Sanatatii, ca de exemplu certificatele de conformitate, cele care atesta obtinerea titlului de medic/medic dentist/farmacist/ medic specialist sau primar, adeverintele de abilitati dobandite, se pot solicita si se vor elibera la directiile de sanatate publica, informeaza Ministerul Sanatatii, care promite si retineri salariale pentru angajatii care nu-si fac treaba cum trebuie.
Potrivit ministerului, „in premiera, au fost acordate si sanctiuni pentru angajatii care intarzie lucrarile. In cazul in care dosarele cu documente se transmit incomplete, Ministerul Sanatatii va propune sanctionarea persoanelor vinovate, persoanele responsabile la nivelul directiei de sanatate publica si a directorului executiv, cu diminuarea drepturilor salariale cu 5 – 20% pe o perioada de pana la 3 luni”.
Masura de simplificare a eliberarii documentelor „vine in sprijinul medicilor, farmacistilor si asistentilor medicali care, incepand cu luna septembrie,sunt scutiti de drumurile pe care le faceau la Bucuresti pentru a depune sau a ridica actele necesare activitatii lor”.
Directiile de sanatate publica preiau solicitarile privind eliberarea diverselor documente. Preluarea dosarelor se face dupa verificarea actelor depuse, urmand a fi inregistrate numai dosarele care contin documentatia completa, informeaza ministerul.
Daca dosarul este transmis prin posta directiei de sanatate publica, dosarul se inregistreaza, se verifica si daca este incomplet in termen de 5 zile lucratoare se comunica solicitantului actele suplimentare care trebuie depuse.
Dosarele complete se vor comunica Ministerului Sanatatii, prin posta militara, in termen de 5 zile lucratoare. Daca exista anumite situatii deosebite, directia de sanatate publica va solicita consultanta directiei de specialitate a Ministerului Sanatatii telefonic sau prin posta electronica.
In termen de 30 zile lucratoare de la inregistrarea la Ministerul Sanatatii, se vor emite certificatele solicitate si se vor comunica documentele directiilor de sanatate publica.
Documentele emise de Ministerul Sanatatii se vor inregistra in registre speciale la directiile de sanatate publica si se vor elibera titularilor sau imputernicitilor acestora pe baza de semnatura.