Noul trend în cultura organizațională: team building la birou
Numeroasele studii făcute în domeniu au arătat că motivarea angajaților și eficientizarea proceselor de lucru sunt direct proporționale cu starea de bine a angajaților. Iar aceasta se poate obține prin implementarea unui plan de activități desfășurate la birou care să motiveze prin inducerea unei atmosfere destinse, a unei stari de bine. Așa că, pe langa traditionalul team building planificat o dată pe an, companiile accesează și un plan de programe care să se desfășoare la birou, în care angajații aleg să participe la activități în funcție de interesele și de pasiunile lor zilnice.
Atitudinea echipei după un team-building
Oamenii sunt din ce în ce mai interesați de activitățile care le dezvoltă propriile pasiuni. În general, într-un team-building accentul se pune în primul rând pe creearea unui cadru destins, deschis, pe subiecte / teme agreate la scară cât mai largă, în care participanților să le placă în mod real să se implice, să-și spună părerea, să pună întrebări, să își dorească să afle informații noi. O dată creat acest fond, e mult mai ușor să lucrezi cu echipele, să urmărești și să implemetezi obiectivele setate inițial. Sigur că efectele pe termen lung asupra echipelor sunt pozitive.
„Companiile au înțeles această nouă nevoie de echilibru pe care o țintesc angajații, drept urmare cererile pentru programele de team building la birou venite în agenții au crescut,” a declarat Oana Chiper, Managing Director Paprika Events.
În perioada aceasta sunt dezvoltate planuri de evenimente care să se implementeze la birou, pe termen lung, cu stabilirea clară a obiectivelor care sunt urmărite pe parcurs de firma cu care s-a implementat team-building-ul. Pe lângă acestea, sunt foarte cerute team building-urile culinare desfășurate în deplasare, în afara Bucureștiului.
Printre avantajele implementării acestor programe de wellbeing la birou se numară optimizarea costurilor (nu se închiriază locația, nu se plătesc alte deplasări etc.), flexibilitatea implementării (se pot integra în pauza de prânz sau în orice alt interval în timpul programului) și, bineînțeles, destinderea atmosferei de la birou.