Optimism moderat al antreprenorilor și managerilor prezenți la IMM ReStart Iași
La prezidiu, în cadrul a două sesiuni de plen și a unui workshop dedicat tehnologiei și modului în care aceasta influențează dezvoltarea companiilor, specialiști din cadrul unor companii de renume au abordat o plajă largă de subiecte, oferind audienței o perspectivă asupra oportunităților de dezvoltare personală și a afacerii, dar și a provocărilor cu care se pot confrunta.
Noile reglementări fiscale și legislative din 2015 (prezentate de EY România), riscurile care impacteză afacerea (Allianz-Țiriac Asigurări), alegerea partenerilor de afaceri potriviți (Coface România), formalitățile de accesare a fondurilor europene (REI Finance Advisors), psihologia vânzărilor, ca mijloc de genera schimbări în comportamentul consumatorului (EY România), dar și optimizarea costurilor prin soluții fixe și mobile (Telekom România) sau importanța direct marketing-ului în mixul de comunicare B2B (Kompass România) sunt subiecte care au fost dezbătute în cadrul evenimentului “IMM ReStart” Iași. Ca în toate edițiile conferinței, participanții care și-au dorit să primească sfaturi și consultanță personalizate gratuite, au avut ocazia de a participa la întâlniri private pe teme de fiscalitate (oferite de reprezentanții EY România), soluții pentru optimizarea costurilor (Telekom) și fonduri disponibile pentru afaceri (REI Finance Advisors). Prezentările și rezultatele barometrului pot fi accesate timp de 5 zile pe site-ul evenimentului.
Același sondaj de opinie realizat în rândul participanților din sală, arată faptul că 33% dintre respondenți se așteaptă să aibă o creștere de 10-20% a profitului, în timp ce 14% sunt chiar mai optimiști, anticipând un plus de 25-30% și peste acest nivel. 68% dintre participanți cred că adăugarea altor produse / servicii în portofoliu este principala acțiune care îi va ajuta să crească vânzările / veniturile companiei, 66% mizează în acest sens pe extinderea vânzarilor către noi piețe locale sau internaționale, iar 64% pe creșterea investițiilor în marketing și comunicare.
În ceea ce privește barierele pe care le resimt, birocrația, incertitudinea și nivelul fiscalizării rămân cele mai importante pentru majoritatea respondenților.
Proiectul va continua în toamnă, cu evenimente organizate la Târgu Mureș (17 septembrie 2015), Galați/Brăila (15 octombrie 2015) și Oradea (19 noiembrie 2015). Pentru mai multe informații, vă rugăm să accesați site-ul oficial: http://evenimente.doingbusiness.ro/evenimente-viitoare.