Pisicuța Hello Kitty, un brand de 6,5 miliarde de dolari
Pisicuța Hello Kitty, unul dintre cele mai cunoscute simboluri contemporane pentru copii este un brand care aduce companiei japoneze Sanrio (deținătoarea produsului) un profit 6,5 miliarde de dolari anual.Sanrio este al șaselea jucător din lume pe piața licențelor, potrivit Money CNN. Explozia de venituri s-a produs după anul 2009, când japonezii au schimbat radical strategia.
Până la acel moment Sanrio mergea pe varianta vânzărilor în magazinele proprii, după care a trecut la ideea mult mai profitabilă a unui "push" puternic de marketing pentru vânzarea imaginii în cele mai diferite domenii și cele mai variate produse.
Hello Kitty a apărut pentru prima dată în urmă cu 40 de ani pe o poșetă de tip pușculiță pentru fetițe, dar acum poți găsi imaginea pisicuței roz pe prosoape, dulciuri, sticle de vin etc. Există chiar gogoși Hello Kitty în Hong Kong, un avion Hello Kitty în Taiwan și un hotel în Los Angeles.
"Este un brand atractiv nu doar pentru vârsta de 5 ani sau 15, ci chiar la persoane trecute de 50 de ani", explică Christine Yano, profesor de antropologie la University of Hawaii.
Anul trecut, Sanrio a vândut direct peste 50.000 produse Hello Kitty în 15.000 magazine. În topul licențelor de acest tip, Hello Kitty este depășită doar de companii ca Disney, cu Mickey Mouse și personajele din "Frozen", sau de Mattel, firma care deține brandul Barbie.