Project Manager
Prezentam aici cateva exemple de industrii in care se utilizeaza tot mai des aceasta modalitate de lucru: IT (dezvoltare si implementare software, implementarea de sisteme hardware), relatii publice (de exemplu, organizarea de evenimente de anvergura), market research si publicitate, constructii si amenajari, resurse umane, consultanta in diferite aspecte legate de dezvoltarea afacerii (studii de fezabilitate, audit financiar, de mediu etc.). Postul este fie dedicat unui singur proiect, fie gestioneaza cateva proiecte in paralel, fie, in cazul in care experienta este foarte vasta, poate fi coordonator si mentor pentru o echipa de manageri de proiect – in functie de anvergura afacerii si de domeniu.
Obiectiv:
Dezvolta si implementeaza proiectele aflate in responsabilitatea sa, de la etapa de design si planificare, pana la cea de evaluare a rezultatelor, pentru a se asigura ca activitatea se desfasoara conform planificarii si se incadreaza in buget.
Responsabilitati:
- elaboreaza planul proiectului in ansamblu si il prezinta clientului (intern sau extern), negociaza cu el termenii proiectului (buget, resurse, grila de timp, conditii, responsabilitati)
- aloca resursele materiale si umane pentru inceperea proiectului (angajati, aparatura, materii prime, subcontractori etc.)
- produce documentatia specifica pentru fiecare participant la proiect
- elaboreaza si implementeaza sistemele de evaluare si monitorizare
- controleaza desfasurarea proiectului din toate punctele de vedere (financiar, calitativ, ca termeni de livrare pe sub-proiecte sau activitati punctuale)
- raporteaza clientului in etapele stabilite initial cu privire la modul de desfasurare a proiectului
- ofera suport participantilor la proiect pentru indeplinirea sarcinilor la standardele solicitate
- solutioneaza problemele care pot aparea din situatii neprevazute, inclusiv replanifica desfasurarea proiectului si negociaza noile conditii cu clientul
- pastreaza permanent contactul cu clientul si ii solicita participarea la desfasurarea proiectului in limitele negociate initial
- evalueaza proiectul in fazele de testare si initiaza schimbarile necesare
- livreaza rezultatele finale ale proiectului si se asigura de receptia lor in conditii bune
- evalueaza rezultatele proiectului dupa o anumita perioada de la livrare, din punct de vedere al satisfactiei clientului si al imbunatatirilor obiective in activitatea lui.
In functie de complexitatea proiectului, acest post include responsabilitati din majoritatea departamentelor unei organizatii standard: mentinerea relatiei cu clientii, vanzari, asistenta tehnica, recrutare, instruire, gestiune financiara, asigurarea calitatii.
Experienta necesara:
- studii superioare in domeniul de lucru sau intr-unul din domeniile conexe
- experienta de coordonare anterioara
- experienta de gestionare a proiectelor
- cunostinte de utilizare a calculatorului, in special programe specifice de Project Management (cel mai utilizat este Microsoft Project, dar exista programe software adaptate fiecarei industrii)
- cunostinte de gestiune financiara si administrativa
- cunostinte de raportare
Profil:
- abilitati de comunicare, in limbaje diferite (datorita diversitatii de domenii cu care trebuie sa pastreze contactul)
- abilitatea de a lucra bine in echipa si de a coordona echipe
- abilitati de lucru sub presiunea timpului
- atentie distributiva
- abilitati de organizare
- gandire analitica
Pachet salarial:
Salariul unui Project Manager variaza in limite foarte extinse, de la o suma echivalenta cu 200 Euro pana la peste 2000 Euro. Modalitatea de motivare cea mai des utilizata este constituita de primele de proiect. Autoturismul si telefonul sunt in functie de domeniu: pentru un proiect in constructii, in care persoana trebuie sa se deplaseze in locatii diferite si sa vorbeasca cu o multime de subcontractori, furnizori si angajati, ele sunt evident necesare. Pentru proiecte de "birou", ele nu intra de obicei in pachet.