Provocări și soluții în recrutare pentru anul 2019
Piața muncii este într-o continuă schimbare, iar 2019 va aduce noi provocări. Prin urmare, este nevoie ca recrutarea să țină pasul cu aceste evoluții, iar oamenii de hr să identifice în tot mai multe modalități potențialii candidați, inclusiv din rândul românilor plecați în străinătate.
Carmen Dumitrache, Director Executiv Resurse Umane Telekom Romania, spune că, deși ne-am obișnuit de foarte mulți ani cu o piață a forței de muncă dinamică și cu o predictibilitate scăzută, 2019 va aduce și mai multe schimbări decât până acum: „Putem asista la o creștere temporară a resurselor disponibile în zona administrativă și de suport, precum și la oportunitatea de a atrage talente românești care în acest moment lucrează în străinătate. Nu cred însă că vom beneficia de o modificare semnificativă în ceea ce privește zonele considerate «dificile» din punct de vedere al recrutării, precum IT, competențe digitale și poziții ce necesită competențe manageriale și de leadership.
În acest context, din punct de vedere al recrutării clasice, există două tipuri de provocări pentru Telekom Romania, similare companiilor cu aceeași structură și valori din țara noastră.
În primul rând, la nivel de competențe tehnice și profesionale, pe lângă arii esențiale în industria telecomunicațiilor, precum IT, tehnic,operațiuni pe anumite structuri de rețea, apar provocări noi legate de zona de digitalizare.
A doua provocare vine din profilul pe care îl caută compania la nivel de poziții de leadership“, a spus Carmen Dumitrache. „Telekom are nevoie atât de competențe de leadership clasice, cât și de o mentalitate de creștere, aceasta din urmă fiind mai greu de găsit. La toate acestea se adaugă și componenta generațională. Tinerii sunt mult mai interesați ca munca lor să aibă sens și semnificație, astfel că sunt mai puțin interesați de o carieră tradițională într-o corporație“, subliniază Carmen Dumitrache.
Fiind conștienți de aceste provocări, specialiștii în HR din cadrul Telekom vor căuta talente atât în piața externă, cât și în cea internă, continuând astfel strategia începută acum ceva vreme. Prin urmare, în cadrul companiei, vor pune accentul pe job rotation în domenii cât mai inedite, vor investi în dezvoltarea și evaluarea cât mai aplicată a potențialului.
De asemenea, vor căuta în țară candidați cu profilul profesional și comportamental potrivit mediului Telekom, iar în străinătate se vor orienta către specialiști care sunt interesați să se întoarcă în România. De asemenea, vor căuta, întro măsură mai mică, specialiști din alte țări care vor să obțină experiență întro companie de aici.
„Anul acesta vom continua dezvoltarea brandului de angajator, esențial pentru transmiterea informațiilor corecte despre identitatea, valorile și specificul nostru. Ne concentrăm mai puțin pe campanii de recrutare masivă și mai mult pe identificarea acelor viitori colegi care cred în schimbare, într-o lume conectată și în care facilităm accesul tuturor la informație“, spune Carmen Dumitrache.
„Modalitățile de a ajunge la candidați sunt deja mult diferite comparativ cu câțiva ani în urmă. Mediul online, în general, și social media, în particular, au devenit mult mai interesante pentru candidați comparativ cu un târg de joburi clasic“, a adăugat Carmen Dumitrache.
Astfel, compania este prezentă atât în mediul online, cât și la târgurile de joburi și la evenimentele relevante pentru business. Ca instrumente de selecție, pe lângă cele de care beneficiază prin colaborarea la nivel de grup (cum ar fi centrele de evaluare, validate și pe specificul românesc), se uită la dezvoltarea unor instrumente cu accent pe specificul grupului ţintă tânăr – gamification, de exemplu.
Articol preluat din numărul 254/februarie 2019 al Revistei CARIERE. Pentru detalii legate de abonare, click aici.