Războiul vinarsului românesc
Fie că vorbim despre marii producători de vin care s-au perfecţionat de-a lungul timpului în producţia distilatelor de vin (vinarsuri) sau despre mici producători locali care prin calitatea produselor au reuşit să se impună pe piaţă, tăriile româneşti sunt încă la mare căutare. Câştigătorii îmbină tradiţia cu sisteme moderne de distribuţie, iar nişa băuturilor fine, dar scumpe, este destul de puţin afectată de criză. Dacă piaţa vinurilor, estimată în 2011 la circa 350 milioane de euro era înainte de criză de aproape jumătate de miliard, piaţa distilatelor s-a contractat în ultimii ani mult mai puţin. Deşi mai mică – jucătorii din industrie estimează că ar fi în jurul a 40 de milioane de euro – nişa băuturilor alcoolice premium şi superpremium şi-a conservat vânzările mult mai bine. Produsele tradiţionale şi auto-educarea consumatorilor au contribuit din plin la aceasta.
Citiți articolul integral pe IncomeMagazine.