Real pleacă din România?
Retailerul Auchan este cel mai probabil cumpărător pentru operaţiunile real din Polonia, Rusia, Ucraina, Turcia şi România. Nu a fost luată nicio decizie, Metro putând chiar să decidă să nu mai vândă operaţiunile, scrie Bloomberg.
Un oficial al companiei germane Metro AG a refuzat să comenteze zvonurile, iar reprezentanţii Auchan nu au fost găsiţi pentru a oferi presei un răspuns în acest sens. Grupul Metro se teme de criza din zona euro şi impactul acesteia asupra afacerii.
Olaf Koch, CEO al grupului german Metro a declarat pentru cotidianul Bild că actuala criză euro poate fi o ameninţare pentru consumul domestic, iar acest lucru ar avea un impact major asupra business-ului retailerului.
Sunt zvonuri şi despre cel mai mare retail – Carrefour, că ar putea să renunţe la afacerile din România şi din Argentina, Belgia, Grecia, Italia, Malaesia, Polonia, Taiwan şi Turcia, se arată într-un raport ING.
Potrivit unor zvonuri din piaţă, un anunţ oficial ar putea să fie făcut odată cu anunţarea rezultatelor financiare semestriale din 2012.
Pieţele emergente nu au adus rezultatele aşteptate de către actualul CEO al Carrefour, Lars Olofsson, şi nici planul acestuia de resuscitare a hipermaketurilor, care era considerat mândria companiei, dar care a ajuns să reprezinte în final doar „veriga slabă”. Practic, grupul are probleme de câţiva ani, derivate parţial din dependenţa de hipermarketuri, care pierd teren în Europa de Vest deoarece consumatorii au tot mai puţin timp liber, preferând să-şi facă cumpărăturile de la magazine de cartier sau de pe Internet.
Nokia, Sprider și Tnuva sunt alte trei nume mari care şi-au anunţat exit-ul din România în ultimul an.